SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Snapchat notuje dziennie 6 mld odsłon wideo, trzy razy więcej niż w maju

Snapchat potwierdził, że liczba dziennych odtworzeń plików wideo w aplikacji przekroczyła sześć miliardów. To o dwa miliardy mniej od Facebooka, ale aż trzykrotnie więcej niż platforma notowała w maju br.

Article

Informacje dotyczące 6 mld odsłon wideo na Snapchacie podał dziennik „Financial Times”, serwis zaś potwierdził oficjalnie te dane, odmówił jednak podania bliższych szczegółów i komentarza.

Osiągnięty obecnie poziom odtworzeń klipów filmowych Snapchata oznacza, że serwis potroił tę liczbę od maja br., gdy notował ok. 2 mld odsłon każdego dnia. Na wzrostową tendencję wskazywały jednak kolejne dane z września br., gdy Snapchat ogłosił, że treści wideo są oglądane przez jego użytkowników 4 mld razy każdego dnia.

W segmencie wideo Snapchat konkuruje z Facebookiem, choć na razie wciąż przegrywa tę rywalizację. Według podanych kilka dni temu informacji obecnie na Facebooku dochodzi do 8 mld odsłon klipów wideo dziennie, co stanowi z kolei podwojenie wyniku uzyskanego przez ten serwis w kwietniu br.

Według prognoz eMerketera przychody z internetowego wideo w USA osiągną do końca br. poziom 7,5 mld dol., co stanowi wzrost o 42 proc. rok do roku. Z kolei firma Forrester Research przewiduje, że do roku 2019 wydatki na ten segment w Stanach Zjednoczonych sięgną kwoty 12,6 mld dol.

Snapchat to funkcjonująca w internecie od 2011 r. aplikacja pozwalająca przesyłać teksty, zdjęcia i filmiki automatycznie kasowane po kilku sekundach. Snapchat nie podaje szczegółów dotyczących liczby swoich użytkowników. Według przecieków w październiku 2014 r. osiągnęła ona poziom 100 mln. Oficjalnie wiadomo jedynie, że każdego dnia za pomocą Snapchata wysyłanych jest ok. 700 mln wiadomości, a połowa użytkowników aplikacji to osoby poniżej 25. roku życia. Obecnie serwis jest wyceniany na poziomie ok. 15 mld dolarów i wciąż poszukuje środków w nowych rundach finansowania.

Menedżerowie z agencji reklamowych w rozmowach z Wirtualnemedia.pl podkreślali, że choć zasięg Snapachata jest relatywnie niski, to oferuje on dotarcie do specyficznej grupy użytkowników oraz bardzo wysoki poziom zaangażowania odbiorców (przeczytaj te komentarze).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Snapchat notuje dziennie 6 mld odsłon wideo, trzy razy więcej niż w maju

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl