SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Social media jako CRM 2.0? Raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a w Polsce

Serce i Rozum przekroczyły poziom 2 mln fanów na Facebooku, Joanna Krupa wyprzedziła Wojciecha Szczęsnego na Twitterze, a na YouTubie sporą popularność osiągnęły filmiki z agentem PZU. Szczegóły w raporcie w raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl.

Social media jako CRM 2.0? Raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a w Polsce

To, jak facebookowy fanpage Serca i Rozumu osiągnął pułap 2 mln użytkowników, analizowaliśmy już szczegółowo w poniedziałek (przeczytaj ten tekst). Od miliona do 2 mln fanów mają trzy inne marki telekomunikacyjne (Play, Orange Polska i Plus), trzy serwisy internetowe (Demotywatory, Kwejk i Allegro), dwa napoje (Malibu Rum i Tymbark), a także Robert Lewandowski, Radio Eska, Reserved, Król Julian i McDonald’s Polska. Do Reserved może dołączyć niedługo inna marka odzieżowa należąca do firmy LPP - Cropp, której do miliona fanów brakuje już mniej niż 40 tys.

Na Twitterze praktycznie nieaktywne od półtora roku konto Wojciecha Szczęsnego zyskało mimo wszystko w lipcu 17,5 tys. followersów. Jednak profil Joanny Krupy zaczęło obserwować aż 140 tys. użytkowników, dzięki czemu modelka zepchnęła piłkarza z pierwszego miejsca rankingu.

Na YouTubie najpopularniejsze są kanały wytwórni muzycznych, stacji telewizyjnych i vlogerów, których szczegółowe zestawienie - również pod względem liczby wyświetleń filmików i nowych subskrypcji tylko w lipcu - przedstawiliśmy już w tym tygodniu na Wirtualnemedia.pl (zobacz tę analizę). Natomiast wśród profili firm z innych branż sporo wyświetleń zanotował kanał PZU, na którym pojawiły się zabawne filmiki z odpowiedziami agenta z reklam ubezpieczyciela na niektóre pytania zadawane przez internautów w serwisie Mocnopomocni.pl.

Jak profile firm i marek w serwisach społecznościowych można wykorzystywać do obsługi klientów (czyli jako swoisty CRM w wersji 2.0)? Łukasz Dębski z Socializera zastanawia się nad tym w kontekście Facebooka, Daniela Przygody i Tomasza Mysłka z K2 - Twittera, a Jacek Mossakowski z Think Kong - YouTube’a.

Ponadto w raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl jak co miesiąc rankingi najpopularniejszych i najbardziej angażujących fanpage’y facebookowych z 16 branż.

 

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Social media jako CRM 2.0? Raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a w Polsce

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piotrek gaj
http://www.youtube.com/watch?v=ORikRIu7s1o
8 8
odpowiedź