SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 8,7 miliona złotych kary dla Polkomtela. „Wniesiemy apelację”

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) odrzucił odwołanie Polkomtela od kary w wysokości ponad 8,7 miliona złotych nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator został ukarany za niedozwolone praktyki przy rozwiązywaniu umów z użytkownikami, przysługuje mu odwołanie do wyższej instancji. – Czekamy na uzasadnienie, planujemy apelację – zapowiada Arkadiusz Majewski, rzecznik Polkomtela.

 

czekaj... Article

Orzeczenie SOKiK dotyczy decyzji wydanej przez UOKiK w grudniu 2014 r. dotyczącej praktyk Polkomtela związanych z rezygnacją użytkowników z umów zawartych z operatorem.

Regulator uznał wówczas za niezgodne z przepisami postępowanie operatora, zgodnie z którym abonent we wniosku o rozwiązanie umowy był zobowiązany do podania w nim numeru telefonu którego dotyczyło wypowiedzenie. Kolejny zarzut UOKiK-u dotyczył obowiązku odesłania przez użytkownika na jego własny koszt karty SIM w wypadku rezygnacji z usług.

Ostatecznie UOKiK postanowił ukarać Polkomtel kwotą ponad 8,7 mln zł. Operator odwołał się od tej decyzji regulatora.

Teraz SOKiK wydał orzeczenie, w którym odrzucił skargę operatora podtrzymując jednocześnie wysokość kary nałożonej na telekom przez UOKiK.

Polkomtel nie zgadza się z wyrokiem wydanym przez SOKiK, co potwierdza w mailu skierowanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Majewski, rzecznik operatora.

- Wyrok jest nieprawomocny, czekamy na sporządzenie uzasadnienia wyroku przez SOKiK i po jego doręczeniu wniesiemy apelację do Sądu Apelacyjnego – zapowiada Arkadiusz Majewski.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ponad 8,7 miliona złotych kary dla Polkomtela. „Wniesiemy apelację”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Plushit
zgodnie z §8 pkt 6 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych Internetu: „Cyfrowy Polsat zapewnia minimalną przepływności pobierania i wysyłania danych (downlink / uplink) na poziomie 8 kbps przez 98% czasu trwania transmisji danych na obszarze objętym zasięgiem usług transmisji danych.”
8 8
odpowiedź
User
zdegustowany
Warto tez zająć się tym dlaczego konsultanci przez telefon, oferują inne warunki niż pozniej otrzymują niektórzy w umowach. Celowe kłamstwa czy źle przeszkolenie? Dziwne ze nigdy nie pomyla się na korzyść klienta
9 8
odpowiedź
User
qqq
Plus sie skończył wraz z przejęciem przez Solorza
9 8
odpowiedź
User
Lasse
@qqq - przypomnij, kiedy to było? Kilkanaście lat temu? Coś Plus ciągle jednak ma się dobrze, ciągle się rozwija i ma solidną bazę klientów - a w ostatnich miesiacach ich przybywa coraz więcej. No ale można sobie żyć we własnym świecie i twierdzić co innego, czemu nie?
8 8
odpowiedź
User
Donek
No dokładnie, Plus ma się w ostatnich latach na prawdę znacznie lepiej. Świetnie zainwestowali w infrastrukturę lte, do tego fajnie rozbudowują oferty, nie tylko w segmencie abonamentów, ale też kartowe. Plus bardzo się w ostatnim czasie poprawił.
8 8
odpowiedź