SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sokołów najbardziej znaną marką wędliniarską

Sokołów jest najbardziej znaną, kojarzoną przez 16 proc. Polaków,marką wędliniarską, wyprzedzając Morliny i Krakus - wynika zbadania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia. Jednakmieszkańcy naszego kraju podczas kupowania wędlin kierują sięprzede wszystkim ich nazwą, a nie tym, kto je wyprodukował.

Najpopularniejszą w Polsce marką wędliniarską jest Sokołów,który spontanicznie rozpoznaje 16 proc. ankietowanych, czyli dwarazy więcej niż drugie pod tym względem Morliny. Co dwudziestyPolak kojarzy Krakus, co trzydziesty trzeci - Dudę, a co setny -Łuków.

Stosunkowo niska rozpoznawalność producentów wędlin wynika zfaktu, że podczas ich kupowania tylko 36 proc. ankietowanychkieruje się tym, jaka firma je wytworzyła. Natomiast aż 58 proc.osób bierze pod uwagę same nazwy nabywanych produktów tegotypu.

Najpopularniejszym rodzajem wędlin jest w polskich domachszynka, którą wskazuje 61 proc. badanych. 35 proc. Polaków jada usiebie kiełbasy, a 30 proc. - polędwice. Natomiast pod względempochodzenia produktów wędliniarskich zdecydowanie przeważa w naszymkraju wieprzowina (58 proc. wskazań), a co trzeci badany preferujemięso drobiowe.

Polacy najczęściej kupują wędliny w sklepach mięsnych (61proc.), a rzadziej w osiedlowych punktach sprzedaży (33 proc.) isupermarketach (20 proc.). W 33 proc. domów w naszym kraju spożywasię tygodniowo od 0,25 do 0,5 kg produktów wędliniarskich, a w 31proc. - od 0,5 do 1 kg.

Badanie opinii Polaków na temat marek i wyrobów wędliniarskichzostało zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia od 24 do 29października. Ankiety przeprowadzono metodą wywiadów telefonicznychCATI na grupie 1000 gospodarstw domowych.

Dołącz do dyskusji: Sokołów najbardziej znaną marką wędliniarską

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl