SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sony z ogromną stratą, w górę przychód i sprzedaż smartfonów

Pomimo wzrostu sprzedaży smartfonów Sony zakończyło swój ostatni rok finansowy na wyraźnym minusie. Optymizmem nie napawają także prognozy firmy na kolejne dwanaście miesięcy.

Article

W zakończonym 31 marca br. roku finansowym 2013 strata netto Sony sięgnęła aż 128,4 miliarda jenów (1,25 mld USD), w porównaniu do 41,5 miliarda jenów zysku we wcześniejszych dwunastu miesiącach.

W tym samym czasie przychód japońskiego producenta zwiększył się o 14,3 proc., z 6,8 biliona jenów do 7,77 biliona jenów (75,4 mld USD).

W samym IV kwartale Sony zanotowało przychód w wysokości 1,87 biliona jenów (18,2 mld USD) - o 8,1 proc. więcej w ujęciu rocznym. Strata sięgnęła 138,2 miliarda jenów (1,34 mld USD), wobec 93,2 miliarda jenów zysku rok wcześniej.

Sony prognozuje, że w bieżącym roku finansowym zanotuje stratę w wysokości 50 miliardów jenów oraz minimalny wzrost przychodu - o 0,4 proc., do 7,8 biliona jenów.

W poprzednim roku finansowym Sony sprzedało 14,6 miliona konsol do gier wideo PlayStation 3 i PlayStation 4 (wobec 16,5 miliona PS3 i PS2 we wcześniejszych dwunastu miesiącach), 4,1 miliona przenośnych konsol PlayStation Portable i PlayStation Vita (wobec 7 mln), 39,1 miliona smartfonów (wobec 33 mln), 13,5 miliona telewizorów LCD (wobec 13,5 mln), 2,3 miliona kamer wideo (wobec 3,7 mln), 11,5 miliona kompaktowych aparatów cyfrowych (wobec 17 mln) oraz 5,6 miliona pecetów (wobec 7,6 mln).

 

Ponadto firma przewiduje, że w całym obecnym roku finansowym sprzeda 17 milionów konsol PS3 i PS4, 3,5 miliona konsol PSP i PS Vita, 50 milionów smartfonów, 16 milionów telewizorów LCD oraz 8 milionów aparatów cyfrowych.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sony z ogromną stratą, w górę przychód i sprzedaż smartfonów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Włodzimierz
Niestety, ta firma, kiedyś znakomita, od lat jest na równi pochyłej. Lipa w środku, opakowana w markowe obudowy i nazwę SONY, która na niektórych jeszcze robi wrażenie. Nie dziwi cwany zabieg zmiany siedziby na Londyn i zrobienie tylko polskiego oddziału. Chodzi o sprytne unikanie procesów sądowych z niezadowolonymi klientami. Coraz więcej reklamacji, coraz większe koszty a Koreańczycy sprzedają swoje wyroby i się cieszą z upadku SONY. Czyżby bliski koniec tej marki, jak to ma miejsce z Nokią...
8 8
odpowiedź