SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sopot Hit Festiwal stracił widzów, ale nie dał szans konkurencji

Druga edycja Sopot Hit Festiwalu, która odbyła się w minionyweekend, miała mniej widzów niż zeszłoroczna pierwsza edycjaimprezy. Spadek widowni nie był jednak duży, a Dwójka w czasietransmisji koncertów z Opery Leśnej zdecydowanie pokonałakonkurencję.

Z danych AGB Nielsen Media Research wynika, żeśrednia oglądalność organizowanego przez TVP 2 i Radio EskaSopot Hit Festiwalu 2009 wyniosła 3,2 mln widzów przyudziale w rynku na poziomie 26,85 proc. w grupie 4+ i 28,28 proc. wkomercyjnej 16-49.

Największą popularnością cieszył się drugi dzień imprezy(sobota 8 sierpnia), podczas którego wybierano"Zagraniczny Hit Lata 2009". Zgromadził on 3,25 mln widzów, dającstacji odpowiednio 29,21 proc. i 32,48 proc. udziału w rynku.Pierwszy dzień festiwalowy (plebiscyt na "Polski Hit Lata 2009")oglądało 3,12 mln osób (udział w 4+ wyniósł 27,34 proc.), zaśtrzeci (jubileuszowy koncert Budki Suflera) - 3,2 mln widzów (23,91proc.)

Rok temu Sopot Hit Festiwal trwał jedynie dwadni (nie było koncertu jubileuszowego) i miał nieco większąwidownię. Zgromadził przed telewizorami bowiem średnio 3,39 mlnosób, zaś udział TVP 2 w rynku wyniósł wtedy 30,04 proc. w grupie4+ i 32,78 proc. w 16-49.

Mimo spadku widowni, w czasie emisji koncertów z OperyLeśnej, żadna inna stacja nie mogła zagrozić Dwójce. Oponad 10 pkt. proc. niższy udział (wyniósł on 16,41 proc.) miałazajmująca drugie miejsce TVP 1, która w paśmie "SHF" emitowałaserial "Tajemnice twierdzy szyfrów" oraz filmy fabularne. Prawietaki sam udział jak Jedynka (16,4 proc.) zanotował Polsat, którynadawał głównie filmy, ale ostatniego dnia festiwalu pokazał nażywo "Kabaretobranie w Zielonej Górze". Czwartą pozycję zajął TVN(11,23 proc.; filmy, "Niania", "Brzydula").

Wpływy z reklam nadawanych wokół całej imprezy wyniosływ tym roku 3,4 mln zł, zaś same dwa pierwsze dniprzyniosły Dwójce z reklam 2,4 mln zł, czyli o ponad 100 tys. złmniej niż w ubiegłym roku (dane cennikowe, nie obejmująrabatów).

Sopot Hit Festiwal 2009 oglądały główniekobiety, widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy wsi iśrednich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.

Oglądalność Sopot Hit Festiwalu2009
sht2009


Widownia konkurencji w czasie emisjiimprezy
konkurencjashf

Profil widowni Sopot Hit Festiwalu2009
profilshf


Oglądalność Sopot Hit Festiwalu 2008
shf2008

Dołącz do dyskusji: Sopot Hit Festiwal stracił widzów, ale nie dał szans konkurencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl