SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sopot zyskał tytuł Wyborczej Stolicy Polski w plebiscycie „Gazety Wyborczej”

Miastem, które uzyskało najwyższą frekwencję w wyborach prezydenckich, został Sopot. Tym samym otrzymał tytuł Wyborczej Stolicy Polski w specjalnej akcji „Gazety Wyborczej”. Nagroda to wakacyjna kampania promocyjna o wartości 100 tys. zł dla samorządu, a dla mieszkańców - 10 tys. subskrypcji treści Wyborcza.pl.

Jacek Karnowski, fot. akpaArticle

Profrekwencyjna akcja, w której redakcja „Gazety Wyborczej” zachęcała do głosowania w obu turach wyborów, 28 czerwca i 12 lipca, rozpoczęła się w czerwcu br. Promowana była na łamach wszystkich lokalnych piątkowych magazynów dziennika. Tytuł Wyborczej Stolicy Polski wywalczył Sopot, w którym frekwencja w pierwszej turze wyniosła 74,3 proc., a w drugiej - 77,59 proc.

- Wysoka frekwencja nie jest u nas zaskoczeniem, to kolejne wybory z dobrym wynikiem. Na społeczną i obywatelską postawę mieszkańców możemy liczyć właściwie zawsze - podkreśla prezydent Sopotu, Jacek Karnowski. Wywiad z prezydentem miasta ukazał się w czwartek na stronach krajowych „Gazety Wyborczej" i na serwisie Wyborcza.pl.

Zwycięski samorząd otrzyma od "Gazety Wyborczej" wakacyjną kampanię promocyjną wartą 100 tys. zł. Natomiast mieszkańcy Sopotu będą mogli skorzystać ze 10 tys. subskrypcji treści Wyborcza.pl - prenumerat Premium na 3 miesiące. - Cieszy mnie wygrana Sopotu, miasta, które od lat słynie z obywatelskich działań. Jeszcze przed pierwszą turą zachęcaliśmy czytelników do mobilizacji i głosowania. Takich akcji profrekwencyjnych było w Polsce więcej i okazały się one skuteczne. Mieszkańcy miast, mimo braku dodatkowych zachęt finansowych z publicznych środków, jak np. wozy strażackie, gremialnie poszli do urn. To właśnie w miastach - i tych większych, i tych mniejszych - frekwencja była najwyższa - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej” i szef redakcji lokalnych.

Akcję wspierała autopromocja na łamach "Gazety Wyborczej" i w serwisie Wyborcza.pl, a także na profilach dziennika w mediach społecznościowych - na profilu "Gazety Wyborczej" i profilach wydań lokalnych.

Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 65 241 egz., o 26,8 proc. mniej niż rok wcześniej. W drugiej połowie kwietnia Agora podała, że z cyfrowej subskrypcji „GW” korzystało 240 tys. użytkowników, o 22 tys. więcej niż miesiąc przedtem. W czerwcu br. serwis Wyborcza.pl zanotował 8,65 mln użytkowników i miał 101,74 mln odsłon, średnio 11,8 na odwiedzającego (według badania Gemius/PBI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sopot zyskał tytuł Wyborczej Stolicy Polski w plebiscycie „Gazety Wyborczej”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jac
Wyborcza stolca plucia na Polskę?
odpowiedź
User
;0
HHAHHAHAHAHAH HIT. Plakaty Pana Trzaskowkkiego z ulicznych tablic ogłoszeń Urzędu miasta mogliby urzędnicy juz pozdejmować.
odpowiedź
User
tru
kolejne ogniwo łańcuszka wzajemnych powiązań polityczno-finansowych. w warszawie to samo. i te plakaty drukowane, i te kampanie, i te spendy pseudo obywatelskich ruchów, i te przepływy kaski... ale tylko w tvp propaganda?
odpowiedź