SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników

Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołowej dziesiątki nie zanotował ostatnio wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Natomiast wśród dwutygodników “Pani Domu” wyprzedziła “Przyjaciółkę”, ale obie także straciły czytelników.

Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,15 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,44 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,86 proc. respondentów (spadek o 1,75 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,92 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,69 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,54 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,07 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,17 proc. czytelników, mniej o 0,72 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,59 proc. do 6,28 proc. Tytuł ten spadł z miejsca szóstego na siódme. Na pozycji ósmej uplasowała się natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 6,99 proc. do 5,91 proc.

Wirtualnemedia.plListopad 2011 – kwiecień 2012Listopad 2010 – kwiecień 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień31,15%33,59%
Życie na Gorąco16,86%18,61%
Chwila dla Ciebie13,92%14,69%
Angora11,54%11,61%
Newsweek8,17%8,89%
Auto Świat6,38%7,05%
Wprost6,28%7,59%
Polityka5,91%6,99%
Twoje Imperium5,01%5,62%
To i Owo4,47%6,99%
Na Żywo4,46%5,02%
Takie jest Życie3,85%3,53%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,81%3,98%
Gość Niedzielny3,70%4,02%
Teleprogramy3,51%4,13%
Rewia3,05%3,21%
Super TV2,95%3,24%
Uważam Rze inaczej pisane2,94%-
Motor2,83%3,05%
Przekrój2,80%3,30%
Świat i Ludzie2,13%2,31%
Imperium TV1,53%1,64%
Tele Max1,46%1,71%
Bella Relaks1,44%1,29%
Forum1,21%1,58%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,16%1,32%
Tygodnik Siedlecki0,73%0,72%
Tygodnik Ostrołęcki0,72%0,61%
Gazeta Regionalna0,66%-
Przewodnik Katolicki0,55%0,65%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,51%0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,46%0,51%
Panorama Leszczyńska0,37%0,40%
Jarmark0,34%0,59%
City (tygodnik bezpłatny)0,24%0,53%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,22%0,27%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,42 proc. respondentów, czyli o 0,37 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pozwoliło jej to jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” spadła z pozycji pierwszej na drugą, notując spadek czytelnictwa z 16,89 proc. do 15,03 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,42 pkt. proc. i wyniosło 14,47 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,40 pkt. proc. do 10,49 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,45 proc. respondentów.

Wirtualnemedia.plListopad 2011 – kwiecień 2012Październik 2010 - marzec 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Pani Domu15,42%15,79%
Przyjaciółka15,03%16,89%
Tina14,47%14,89%
Viva10,49%10,89%
Gala9,45%-
Z Życia Wzięte8,55%8,94%
Party Życie Gwiazd7,02%6,78%
Komputer Świat5,55%5,91%
Tele Świat5,45%5,71%
Show Magazyn o Gwiazdach4,17%4,16%
Takie jest Życie3,76%-
Świat Seriali3,58%3,81%
Sukcesy i Porażki3,07%3,27%
Bravo2,86%3,47%
Bravo Sport2,18%2,47%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,75%-
Flesz Gwiazdy & Styl1,64%-
TV 141,10%1,39%
Monitor Księgowego0,40%0,57%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2010 roku do kwietnia 2011 roku na losowej próbie 24 325 przypadków i w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo tygodników i dwutygodników

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jerzy
A co z GAZETĄ POLSKĄ chyba celowo zapomniano co?
odpowiedź
User
daniel
a gdzie Gazeta Polska
odpowiedź
User
Medioznaffca
Ja się nie dziwię, że w zestawieniu nie ma GP. Bo to taki trochę wstyd przyznawać się do czytania tegoż.
odpowiedź
User
Księgowy
Ale co to za ranking popularności? Jak to się ma do wyników ekonomicznych czyli do sprzedaży? Przecież dla wydawcy liczy się zysk, bo to biznes a nie konkurs piękności.
odpowiedź
User
widz
Nie wiem czy jest się z czego cieszyć - TeleTydzień to taki wyrafinowany kulturalny magazyn...
odpowiedź