SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż dzienników. „GP Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” na największym minusie

W listopadzie 2014 roku prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, zyskał tylko „Parkiet”. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”, a liderem segmentu pozostał „Fakt”.

Article

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2014 roku wyniosła 313 510 egz., czyli 6,46 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 267 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 12,14 proc. i był to drugi największy spadek w zestawieniu. Trzeba jednak dodać, że w październiku ub.r. „Gazeta Wyborcza” podniosła cenę o 10 groszy (więcej na ten temat).

Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w listopadzie ub.r. zmalał o 0,59 proc. do 151 396 egz.

Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu roku o 6,26 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 55 005 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 029 egz., po spadku o 11,05 proc.

Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,66 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w listopadzie ub.r. wyniósł 19 279 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.

Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 17,14 proc. i wyniosła 4 627 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym zeszłego roku (dowiedz się więcej).

ZKDP

listopad

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

442 130

313 510

313 510

460 453

335 164

335 144

Gazeta Wyborcza

244 854

190 517

167 267

274 098

217 521

190 383

Super Express

256 822

152 116

151 396

255 300

153 009

152 289

Rzeczpospolita

67 552

57 309

55 005

76 128

68 832

58 676

Dziennik Gazeta Prawna

60 986

54 844

45 029

69 066

61 940

50 620

Przegląd Sportowy

62 929

31 656

31 656

74 742

35 683

35 683

Gazeta Polska Codziennie

65 454

19 287

19 279

85 892

23 417

23 414

Puls Biznesu

15 815

14 241

10 673

18 210

16 698

11 462

Parkiet Gazeta Giełdy

10 129

4 742

4 627

10 272

5 155

3 950


Na drugiej podstronie dane z kolejnych miesięcy 2014 r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż dzienników. „GP Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” na największym minusie

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RWE
Ciekawe, co się dzieje z nakładem GPC? Kiedyś na skupie makulatury red. Sakiewicz miałby z tego niezły zapas szklanek i s*ajtaśmy, ale dzisiaj?
21 22
odpowiedź
User
Miś Uszatek
Naczlenych zwolnić i niech piszą na śmieciówkach za honoraria wyceniane "po publikacji". Sprzedaż wzrośnie murowanie, a dzieci na darmowych stażach poza pisanie wstrząsających njuzuf będę jeszcze biegać po ulicach i jak za dawnych dobrych czasów sprzedawać gazetki.
19 11
odpowiedź
User
Paweł
Przeprosimy Ruchu na niezalezna.pl już były, może to jest droga do polepszenia sprzedaży? Odszczekiwanie bredni. Polecam red. Ssakiewiczowi ten prosty sposób.
19 15
odpowiedź
User
ozi
GW magiczne 150 tys. już w tym kwartale pęknie??
45 13
odpowiedź
User
d
Upadek Wyborczej rozpoczął się nie wtedy kiedy pojawił się internet, ale wtedy kiedy pojawił się Kaczyński i wykosił prenumeratę zylionów egzemplarzy z biur, urzędów i ministerstw.
Fajnie, co?
27 13
odpowiedź