SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada sprzedaż prasy męskiej. „Logo” traci najwięcej

W październiku 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił magazyn „Logo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w październiku 2014 roku wyniosła 52 169 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 6,59 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 18,01 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 35 666 egz.

Na podium uplasował się miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska), który rok wcześniej był czwarty. Jego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 13,35 proc. do 29 975 egz.

Zaś czwarte miejsce zajęło „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 29,13 proc. do 26 729 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Natomiast wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. wyniosła 22 325 egz., po spadku o 10,11 proc.

Z kolei wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communication) zmalał o 7,72 proc. do poziomu 12 413 egz.

Wirtualnemedia.pl

październik

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Men's Health Edycja Polska

98 000

52 169

52 169

98 040

55 849

55 849

Playboy

70 000

35 811

35 666

75 000

43 501

43 501

CKM

60 000

29 975

29 975

70 000

34 593

34 593

Logo

69 500

28 773

26 729

75 112

39 588

37 716

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

41 136

24 322

22 325

47 999

28 770

24 835

Sukces

22 351

13 463

12 413

37 652

29 298

13 451


Także w porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo” - było to 17,98 proc.

Wirtualnemedia.pl

2014

ZKDP

październik

wrzesień

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Men's Health Edycja Polska

98 000

52 169

52 169

98 380

57 131

57 131

Playboy

70 000

35 811

35 666

70 000

37 158

37 158

CKM

60 000

29 975

29 975

60 000

34 529

34 529

Logo

69 500

28 773

26 729

70 000

34 693

32 589

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

41 136

24 322

22 325

44 499

26 246

24 116

Sukces

22 351

13 463

12 413

24 631

14 424

13 374

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż prasy męskiej. „Logo” traci najwięcej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Księgowy
Kolega dostanie za teścik spod małego palca tyle, ile dziennikarz na śmieciówce za 2 tygodnie pracy. Ot i całe wytłumaczenie dlaczego w tym medialnym grajdołku nie ma już nawet studentów na darmowych stażach, aby harowali na kilka redaktorskich premii za dobrą sprzedaż.
odpowiedź
User
Orle pióro
Niestety, ale poziom dziennikarstwa sięgnął bruku... Wszystko ogrywane barterami i śmieciówkami...
odpowiedź