SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spada sprzedaż smartfonów. Samsung przed Apple i Xiaomi

W drugim kwartale roku sprzedaż smartfonów na świecie wyniosła 287,4 mln, co jest najsłabszym wynikiem od stojącego pod znakiem pandemii Covid-19 drugiego kwartału 2020 roku. Liderem sprzedaży pozostaje Samsung (61,8 mln) przed Apple I Xiaomi - wynika z raportu Canalys.

Globalne dostawy smartfonów w drugim kwartale 2022 roku spadły o 9 proc. do 287,4 miliona sztuk. Liderem jest Samsung z 61,8 mln dostarczonych smartfonów (21 proc. udziałów w rynku). Pomimo słabego sezonu, Apple utrzymał się na drugim miejscu, wysyłając 49,5 mln iPhone'ów (17 proc. udziału w rynku). Xiaomi utrzymało się na trzecim miejscu z 39,6 mln sztuk, a piątkę uzupełniły Oppo i vivo uzupełniły pierwszą piątkę, odpowiednio dostarczając 27,3 i 25,4 mln sztuk.

Chińscy dostawcy notują globalnie spadki sprzedaży smartfonów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Xiaomi odnotowało 25-procentowy spadek rok do roku, Oppo 22 proc., a Vivo 19 proc.

Sprzedaż smartfonów pikuje też w Europie

Europejski rynek smartfonów od kwietnia do czerwca br. skurczył się o 11 proc. rok do roku do 40,3 mln sztuk - wynika z najnowszych badań serwisu Market Monitor firmy Counterpoint Research. To najgorszy wynik od wybuchu pandemii.

Słabe wyniki to efekt trwającej na kontynencie wojny, pogarszającej si koniunktury gospodarczej i niedoboru chipów - wskazano w raporcie.  Liderem udziałów w rynku jest Samsung (13 mln sztuk), dalej są Apple (9,6 mln), Xiaomi (7,5 mln), Oppo (2,1 mln) i realme (1,3 mln).

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż smartfonów. Samsung przed Apple i Xiaomi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dlg
Co ile można zmieniać telefony? Skoro kolejne modele niewiele się od siebie różnią? A demografia nie kłamie, coraz mniej ludzi wchodzi w wiek produkcyjny, szczególnie w Europie. Czyli mniej potencjalnych klientów na smartfony. Koniec epoki ciągłych wzrostów.
odpowiedź