Spadek sprzedaży płyt CD z muzyką

W ubiegłym roku liczba sprzedanych płyt CD z muzyką w Stanach Zjednoczonych spadła o blisko 13 procent.

Reuters - km
Reuters - km
Udostępnij artykuł:

Wynika z danych zrzeszenia amerykańskich wydawców muzyki (Recording Industry Association of America – RIAA).

Strat wydawców nie zdołał zrekompensować coraz szybciej rosnący rynek muzyki cyfrowej. W ubiegłym roku sprzedaż piosenek ze sklepów internetowych czy też w postaci dzwonków do telefonów komórkowych, wzrosła ponad dwukrotnie. Nie był to jednak na tyle szybki wzrost, aby wypełnić różnicę w dochodach spowodowaną spadkiem sprzedaży kompaktów.W efekcie wartość całej sprzedanej muzyki w USA zmniejszyła się w 2006 roku o 6,2 procenta do poziomu 11,51 miliarda dolarów.

Według danych RIAA w ubiegłym roku do sprzedaży w amerykańskich sklepach trafiło około 615 milionów płyt CD, co oznacza spadek w porównaniu z 2005 rokiem o 12,8 procenta. Cyfrowa muzyka w postaci piosenek i płyt sprzedawanych przez internet zanotowała tymczasem wzrost o 74,4 procenta  Natomiast sprzedaż muzyki na telefony komórkowe zwiększyła się w 2006 roku o 83,7 procenta.

Amerykański przemysł muzyczny zdominowany jest przez cztery wytwórnie nagraniowe: Universal Music Group, Sony BMG Music Entertainment, EMI Group i Warner Music Group.

Reuters - km
Autor artykułu:
Reuters - km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"