SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spam blokuje e-handel

Zagrożenie spamem może wpłynąć na dalszy rozwój e-handlu

Zagrożenie spamem może wpłynąć na dalszy rozwój e-handlu, pisze serwis Reutersa. Obawa przed zalaniem elektronicznej skrzynki pocztą z reklamówkami, nie pozwala niektórym użytkownikom sieci na dokonywanie internetowych zakupów - informuje pclab.pl.

Cytowane wyniki badań, wykonanych przez TACD (Transatlantic Consumer Dialogue), wskazują, że około 52 proc. użytkowników sieci kupuje w internecie mniej, lub w ogóle rezygnuje z tej formy zakupów. Przyczyną jest spam. Dane te przedstawiono podczas spotkania zorganizowanego przez OECD (Organization for Economic Co-operation and Development).

Znacząca większość z 20 tys. respondentów badania TACD stwierdziła, że chciałaby zablokowania możliwości przesyłania na ich skrzynki spamu (któżby nie chciał :). Zgodnie z wyliczeniami podawanymi przez Reutersa, roczne straty spowodowane spamem, wynikające ze zmniejszonej produktywności pracowników kosztują amerykańskie i europejskie firmy około 11,5 mld dolarów. Ocenia się, że globalnie, problem ten ma wartość około 20 mld dolarów.

Badania TACD wskazały, że tylko 17 proc. badanych sądzi, że ich filtry wyłapujące spam w poczcie działają poprawnie. 21 proc. badanych nawet nie wie, czy ich poczta wykorzystuje jakiegoś rodzaju zabezpieczenia.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Spam blokuje e-handel

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl