Spółka Softbanku kupiła obligacje eobuwia za 500 mln zł

eobuwie wyemitowało na rzecz spółki SVF II Motion Subco (DE) LLC powiązanej z SoftBank Vision Fund 2 niezabezpieczone obligacje o wartości 500 mln zł. Papiery są oprocentowane na 6,99 proc. w skali roku, mają zostać zamienione na akcje w przypadku debiutu giełdowego eobuwia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie giełdowym CCC, większościowego akcjonariusza eobuwia, podano, że środki z emisji obligacji trafiły już do spółki.

Obligacje są oprocentowane na 6,99 proc. w skali roku, odsetki będą kapitalizowane kwartalnie i zostaną rozliczone z chwilą wykupu obligacji lub zamiany na akcje (w przypadku zamiany na akcje odsetki będą płatne również w akcjach).

- Obligacje zostaną automatycznie zamienione na akcje eobuwie w przypadku przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej akcji (IPO) eobuwie, jak również innych podobnych transakcji określonych w warunkach emisji obligacji. Dobrowolna zamiana obligacji na akcje według decyzji inwestora może zostać wykonana w oparciu o ustaloną wartość spółki (ang. equity value) eobuwie na poziomie 6 mld zł - poinformowało CCC.

- Akcje eobuwie obejmowane przez inwestora w wyniku zamiany obligacji będą emitowane po cenie rynkowej akcji eobuwie z uzgodnionym dyskontem względem wartości rynkowej po przeprowadzeniu pierwszej oferty publicznej, zależnym od daty konwersji (dyskonto na poziomie 9,5 proc. do 12 miesiąca od emisji, powiększane następnie co miesiąc), jednak nie wyższej niż 600 zł za akcję, co odzwierciedla wartość (ang. equity value) eobuwie na poziomie 6 mld zł - zaznaczono.

Jeśli eobuwie nie zadebiutuje na giełdzie ani nie spłaci wcześniej obligacji, wykupi je 23 sierpnia 2024 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/aliexpress-z-11-mln-polskich-uzytkownikow-rossmann-pl-przed-vinted-i-eobuwiem,7170110036121217a ##

Spółka Softbanku jest uprawniona do wskazania jednej osoby do rady nadzorczej eobuwia.

eobuwie z nowymi akcjonariuszami i prezesem

Pod koniec marca br. grupa CCC podpisała z Cyfrowym Polsatem i kontrolowaną przez Rafała Brzoskę spółką A&R Investments Limited umowy sprzedaży 20 proc. akcji eobuwia za łącznie 1 mld zł. Jednocześnie uzgodniła, że od spółki założyciela i ówczesnego prezesa eobuwia Marcina Grzymkowskiego kupi kolejne 20 proc. walorów za 720 mln zł.

W drugiej połowie lipca Marcin Grzymkowski zrezygnował ze stanowiska prezesa eobuwia, zapowiedział dołączenie do rady nadzorczej firmy. Na początku września prezesem firmy został Damian Zapłata, poprzednio członek zarządu i chief commercial officer w Allegro.pl.

Wpływy eobuwie.pl 56 proc. w górę

W drugim kwartale obecnego roku finansowego, czyli od maja do lipca br., według wstępnych danych sprzedaż grupy eobuwie  wzrosła o 56 proc. rdr do 811 mln zł, a EBITDA wyniosła 59 mln zł (spadek o 8 proc. rdr). Marża EBITDA była na poziomie 7,3 proc. (spadek o 5 p.p.).

Marża brutto spadła o 2,4 p.p. do 43,4 proc. Spółka podała, że przychody eobuwie .pl wzrosły o 53 proc. do 707 mln zł, a Modivo o 88 proc. do 92 mln zł. Wzrost przychodów grupy eobuwie w regionie Europy Zachodniej wyniósł 94 proc., a w Europie Środkowo-Wschodniej 53 proc.

W Polsce sprzedaż wzrosła o 41 proc. do 300 mln zł. Wysoką dynamikę przychodów grupa odnotowała na rynku greckim (wzrost o 124 proc.), niemieckim (+96 proc.) i we Włoszech (+75 proc.).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol