SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sponsorzy polskiej ligi piłki nożnej zyskali dzięki telewizji 170 mln zł

Sponsorzy polskiej ligi piłkarskiej dzięki ekspozycji marek czasie transmisji i programów telewizyjnych zyskali w zakończonym niedawno sezonie co najmniej 170 mln zł - wynika z badania z badania Pentagon Research. Najczęściej wyświetlane było logo firmy Allianz, a największą wartość zyskały emisje znaku Ekstraklasy, organizatora tych rozgrywek.

Sponsorzy polskiej ligi piłki nożnej zyskali dzięki telewizji 170
mln zł

Loga sponsorów polskiej ligi piłki nożnej od września ubiegłego roku do maja obecnego roku 123 tys. razy pojawiały się w czasie transmisji i programów emitowanych w TVP1, TVP2, paśmie wspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsacie, Polsacie Sport i TV4. Łączny ekwiwalent reklamowy tych ekspozycji wyniósł 170 mln zł, a ponieważ badanie zrealizowane przez firmę Pentagon Research nie objęło stacji Canal+ i Orange Sport, które transmitują te rozgrywki, zyski marketingowe sponsorów były jeszcze wyższe.

Najwięcej razy - ponad 12 tys. - na ekranie pojawiało się logo firmy Allianz sponsorującej Górnik Zabrze, a ponad 8 tys. razy wyświetlany był znak Ekstraklasy, firmy organizującej mecze polskiej ligi piłkarskiej. Prawie 4 tys. ekspozycji zaliczył Adidas, ponad 3 tys. - Warka, a po ok. 2,5 tys. - Bwin.com i Umbro. Pod względem wartości reklamowej tych emisji zdecydowanie najwięcej zyskała Ekstraklasa, natomiast Allianz zajął dopiero 18. miejsce, notując zyski marketingowe niższe od firm, których loga pojawiały się podczas relacji z zakończonego sezonu polskiej ligi piłkarskiej po ok. 1 tys. razy. Marki najczęściej (87 proc. ekspozycji) były pokazywane jako napisy na bandach wokół boisk, a znacznie rzadziej eksponowano je na strojach zawodników.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sponsorzy polskiej ligi piłki nożnej zyskali dzięki telewizji 170 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl