SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spór o logo FC Barcelona na napojach 4Move. FoodCare: wprowadzono nas w błąd

Nie milkną echa kontrowersji wokół wykorzystania logotypu FC Barcelona na opakowaniach napoju 4Move produkowanego przez FoodCare. Spółka reprezentująca kataloński klub w Polsce przekazała sprawę hiszpańskim prawnikom, natomiast przedstawiciele FoodCare nie wykluczają, że zostali wprowadzeni w błąd przez firmę, która użyczyła jej logotypu klubu.

Wczoraj w „Pulsie Biznesu” ukazał się artykuł opisujący sprawę możliwego bezprawnego posługiwania się przez FoodCare logo FC Barcelony na opakowaniach napoju izotoniczymego 4Move. W odpowiedzi reprezentująca prawa FC Barcelona w Polsce firma Business Sport Solutions, zapowiedziała wystąpienie na drogę sądową przeciwko FoodCare.

Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl Damian Raciniewski, szef Business Sport Solutions, w marcu ubiegłego roku FoodCare otrzymał od Business Sport Solutions propozycję współpracy z katalońskim klubem, na mocy której producent mógłby wykorzystywać jego logo na swoich produktach. Do wiążących postanowień jednak nie doszło, a FoodCare chciał powrócić do negocjacji jesienią ubiegłego roku. Jednak w tym czasie włodarze klubu prowadzili rozmowy z innym producentem napojów izotonicznych - Gatorate - i to właśnie z nim podpisano kontrakt (więcej na ten temat).

- 13 października 2013 BSS, w imieniu włodarzy FC Barcelona, przesłało informację do przedstawicieli firmy z Zabierzowa, iż współpraca, niezależnie od warunków, jest już niemożliwa, ponieważ została zawarta umowa globalna pomiędzy FCB a innym producentem napojów izotonicznych - mówi Damian Raciniewski.

Jak zatem doszło do tego, że logo FC Barcelona pojawiło się jednak na produktach FoodCare? Spółka nawiązała współpracę z firmą WM-Sport, właścicielem szkółki piłkarskiej FCB Escola Varsovia, która dysponuje prawami do posługiwania się emblematami katalońskiego klubu, jednak nie na taką skalę, by odstąpić je innym podmiotom. Ten stan rzeczy potwierdza Damian Raciniewski.

Szef Business Sport Solutions dodaje, że jego firma jako wyłączny przedstawiciel praw FC Barcelona w Polsce przesłała klubowi wszelkie materiały reklamowe, zdjęcia, produkty itp. bezprawnie wykorzystujące jego logotyp i nazwę przez Food Care do odpowiednich jednostek klubu z Katalonii. A klub skierował sprawę do działu prawnego.

W odpowiedzi na ten zarzuty FoodCare wydał wczoraj oświadczenie, w którym przekonuje, że na mocy umowy zawartej 6 lutego br. z WM-Sport zyskał prawo do korzystania z oznaczeń słownych i słowno-graficznych - w tym logo - FCB Escola Varsovia na wszystkich materiałach reklamowych i promocyjnych marki 4Move. - Postanowienia te dotyczą m.in. możliwości oznaczenia produktów FoodCare logotypem FCB Escola Varsovia, którego elementem jest herb klubu piłkarskiego FC Barcelona - zaznacza kierownictwo firmy. - Jednocześnie przyznaje, że spółka mogła zostać wprowadzona w błąd i być może faktycznie nie dysponować prawami do logotypu FC Barcelona.

To kolejny w ostatnim czasie spór dotyczący bezprawnego wykorzystania wizerunku na produktach FoodCare. Przypomnijmy, że firmie bezprawne posługiwanie się marką Tiger już po wygaśnięciu stosownej umowy zarzuca Dariusz Michalczewski. W grudniu ub.r. Sąd Okręgowy w Gdańsku przyznał mu rację, ale FoodCare odwołał się od tego wyroku (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Spór o logo FC Barcelona na napojach 4Move. FoodCare: wprowadzono nas w błąd

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ewart
Tia.... bardzo trafne tłumaczenie! Hm... a to trzeba za to było zapłacić?
odpowiedź
User
Jarek
Jak widzę ta firma nie lubi płacić za coś co nie jest ich własnością
odpowiedź
User
ekspert
foodcare to ciekawa firma ..
odpowiedź