SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Sport” TVP1 emitowany po „Wiadomościach” zyskał 130 tys. widzów i zwiększył rynkowe udziały

Serwis sportowy TVP1 emitowany po „Wiadomościach” ogląda średnio 1,18 mln osób. Jest to o 130 tys. widzów więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej, kiedy audycja nadawana była przed dziennikiem - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Logodyp serwisu sportowego TVP1; fot. screenArticle

Od 1 listopada ub.r. telewizyjna Jedynka serwis sportowy zaczęła emitować po głównym wydaniu „Wiadomości” i prognozie pogody, czyli około godz. 20.12-20.15. Wcześniej przez 3,5 roku „Sport” stacja pokazywała przed „Wiadomościami” - o około 19.25.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia audycji w okresie od 1 listopada 2022 roku do 20 lutego 2023 roku wyniosła 1,18 mln osób. Przełożyło się to na 8,75 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,10 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,22 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

W analizowanym okresie największą widownię - 1,82 mln oglądających - zgromadziło wydanie audycji z 13 listopada ub.r., które wyjątkowo zostało nadane o 20.35.

W porównaniu do analogicznego okresu rok widownia „Sportu” wzrosła o 130 tys. oglądających. Od 1 listopada 2021 roku do 20 lutego 2022 roku kilkuminutowy cykl emitowany tuż przed „Wiadomościami” oglądało 1,05 mln osób, co przełożyło się na 7,73 proc. udziału w 4+ (w 16-49 było to 4,96 proc., a w 16-59 - 5,80 proc.).

Z kolei widownia serwisu sportowego względem okresu poprzedzającego zmianę pory emisji wzrosła o 380 tys. osób. W okresie od 10 lipca do 31 października ub.r. audycję śledziło średnio 797 tys. osób, co dało jej odpowiednio 7,21 proc., 4,06 proc. i 5,06 proc. udziału.

TVP1 już wcześniej emitowała „Sport” po „Wiadomościach”

Telewizyjna Jedynka przez wiele poprzednich lat do 28 lutego 2019 roku serwis sportowy emitowała po głównym wydaniu „Wiadomości”. W przeciwieństwie do obecnej sytuacji „Sport” oglądać można było przed „Pogodą”, czyli około godz. 20.05.

„Sport” TVP1 aktualnie prowadzą m.in.: Piotr Sobczyński, Sylwia Dekiert, Piotr Sobczyński i Maciej Jabłoński i Robert El Gendy.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 8,67 proc.

Dołącz do dyskusji: „Sport” TVP1 emitowany po „Wiadomościach” zyskał 130 tys. widzów i zwiększył rynkowe udziały

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
Nic nie oglądam w TVP bo ta stacja, wszystkie jej kanały szerzą propagandę i kłamstwa Pisu i są skrajnie nieobiektywne, to zaprzeczenie rzetelnego dziennikarstwa.
odpowiedź
User
Mikołaj
Ale co to za analiza? Wiadomo ze wszystko po programie który jest lokomotywa programowa (jak główne serwisy informacyjne) zyskuje a nim dalej od niego to traci. Zyska sport sle kosztem prognozy pogody czy programu interwencyjnego bo cześć odbiorców postanowi się przełączyć bo np nie interesuje się sportem
odpowiedź
User
Karol
Gdyby korona Królów była przyczepiona do końca Wiadomości to tez by zyskała no i co z tego
odpowiedź