SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)

Sportowefakty.wp.pl mają zdecydowanie więcej użytkowników i odsłon niż Sport.onet.pl oraz nieco dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego. Do Grupy Onet-RASP należą też będące w pierwszej dziesiątce strony Przeglądsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv. W skali roku bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl.

W październiku br. Sportowefakty.wp.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziało 5,82 mln realnych użytkowników (czyli 22,31 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w serwisie 154,51 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 41 minut i 52 sekundy - wynika z badania Gemius/PBI. Witryna miała o 878,6 tys. użytkowników, 51,15 mln odsłon i 2:36 minuty średniego czasu korzystania więcej niż dział sportowy portalu Onet.pl (Grupa Onet-RASP).

Do Grupy Onet-RASP należą też dwa inne popularne serwisy sportowe: strona „Przeglądu Sportowego” (niedawno uruchomiona w nowej odsłonie), Ofsajd.onet.pl z luźniejszymi treściami oraz Ekstraklasa.tv z materiałami (m.in. skrótami meczów) o piłkarskiej Lotto Ekstraklasie. Wśród nich najwięcej użytkowników (3,05 mln) i odsłon (29,47 mln) miał w zeszłym miesiącu Przeglądsportowy.pl, a najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (15:51 minuty) - Ekstraklasa.tv.

Jeśli chodzi o serwisy sportowe wydawców dwóch mniejszych portali horyzontalnych, to Sport.pl (Grupa Interia.pl) miał zdecydowanie wyższe statystyki niż Sport.interia.pl pod względem liczby użytkowników (3,59 mln wobec 1,87 mln) i odsłon (71,44 mln wobec 25,84 mln) oraz nieznacznie dłuższy przeciętny czas korzystania (20:42 minuty wobec 20:03 minuty). Z kolei Polsatsport.pl zdecydowanie wyprzedził Sport.tvp.pl pod względem liczby użytkowników (1,63 mln wobec 1,07 mln) i odsłon (8,19 mln wobec 6,37 mln), ale zanotował prawie cztery raz krótszy średni czas korzystania (8:26 minuty wobec 32:46 minuty).

Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

sportowefakty.wp.pl

5 819 386

154 507 213

4 060 278

0:41:52

22,31%

sport.onet.pl

4 940 754

103 355 545

3 233 961

0:39:16

18,94%

sport.pl

3 594 050

71 436 416

1 240 242

0:20:42

13,78%

przegladsportowy.pl

3 046 899

29 474 648

638 405

0:12:34

11,68%

ofsajd.onet.pl

1 890 484

38 896 509

377 846

0:12:00

7,25%

sport.interia.pl

1 873 032

25 841 073

625 870

0:20:03

7,18%

polsatsport.pl

1 634 279

8 195 506

229 613

0:08:26

6,27%

sport.tvp.pl

1 071 471

6 373 349

585 094

0:32:46

4,11%

meczyki.pl

1 031 816

27 335 097

857 810

0:49:53

3,96%

ekstraklasa.tv

884 936

4 899 809

233 664

0:15:51

3,39%

Wszystkie strony sportowe Grupy Onet-RASP (przede wszystkim Sport.onet.pl, Przegladsportowy.pl, Ofsajd.onet.pl i Ekstraklasa.tv) miały łącznie, uwzględniając współodwiedzalność wyższe statystyki niż Sportowefakty.wp.pl (zapewniające prawie cały ruch Grupie Wirtualna Polska w kategorii sportowej) - zarówno ogółem, jak również na komputerach i urządzeniach mobilnych. Ogółem wyprzedziły konkurenta o 435,9 tys. użytkowników i 28,59 mln odsłon.

Grupa Onet-RASP jest wydawcą serwisu Ekstraklasa.tv od ponad czterech lat, obecna umowa obowiązuje do końca sezonu 2017/2018. Z kolei Grupa Wirtualna Polska w połowie ub.r. połączyła swoje serwisy Sport.wp.pl i Sportowefakty.pl (tę drugą kupiła w połowie 2014 roku).

Serwisy sportowe Grupy Onet-RASP i Grupy Wirtualna Polska w październiku 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

ogółem

Grupa Onet-RASP

6 261 903

184 044 600

4 536 611

0:43:28

24,01%

Grupa Wirtualna Polska

5 826 048

155 452 151

4 079 914

0:42:01

22,34%

na komputerach

Grupa Onet-RASP

4 486 265

99 385 602

3 049 462

0:40:47

17,20%

Grupa Wirtualna Polska

4 326 273

95 858 294

2 801 611

0:38:51

16,59%

na smartfonach i tabletach

Grupa Onet-RASP

3 251 782

84 658 998

1 487 149

0:27:26

12,47%

Grupa Wirtualna Polska

2 660 459

59 593 858

1 278 303

0:28:50

10,20%

Na komputerach Sportwafekty.wp.pl mając o 789 tys. realnych użytkowników więcej niż Sport.onet.pl zanotowały w zeszłym miesiącu ponad dwa razy więcej odsłon (95,31 mln wobec 43,23 mln) oraz o ponad 2,5 minuty dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (38:42 min. wobec 36:07 min.).

W tej ostatniej statystyce jeszcze lepsze wyniki osiągnęły Sport.tvp.pl (40:46) i witryna Meczyki.pl (56:22), na której są publikowane m.in. linki do nielegalnych streamów z transmisjami sportowymi. Z kolei ofsajd.onet.pl przy znacznie niższej liczbie użytkowników niż Przegladsportowy.pl (1,82 mln wobec 2,09 mln) zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (36,94 mln wobec 13,09 mln).

Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

sportowefakty.wp.pl

4 323 051

95 312 442

2 789 657

0:38:43

16,58%

sport.onet.pl

3 534 255

43 230 546

2 127 010

0:36:07

13,55%

sport.pl

2 229 848

34 238 679

612 556

0:16:29

8,55%

przegladsportowy.pl

2 094 728

13 079 493

344 084

0:09:51

8,03%

ofsajd.onet.pl

1 821 714

36 945 758

361 547

0:11:54

6,99%

sport.interia.pl

1 383 583

16 696 849

431 262

0:18:42

5,31%

polsatsport.pl

988 083

4 439 088

141 355

0:08:35

3,79%

sport.tvp.pl

726 820

4 304 707

493 883

0:40:46

2,79%

meczyki.pl

681 481

19 377 912

640 258

0:56:22

2,61%

ekstraklasa.tv

652 091

2 833 116

190 545

0:17:32

2,50%

Sport.pl miał na smartfonach i tabletach 1,96 mln użytkowników, nieco mniej niż na komputerach stacjonarnych (2,23 mln), ale więcej odsłon (37,18 mln wobec 34,24 mln) i dłuższy średni czas korzystania (19:15 minuty wobec 16:29). Podobnie było w przypadku Przegladsportowy.pl: 16:39 mln odsłon i 11:31 minuty średniego czasu korzystania w internecie mobilnym oraz 13,08 mln odsłon i 9:51 minuty w internecie stacjonarnym.

Z kolei Meczyki.pl w mobile’u miały 7,96 mln odsłon, prawie trzy razu mniej niż w internecie stacjonarnym (19,38 mln).

Najpopularniejsze serwisy sportowe w październiku 2016 r. w internecie mobilnym

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

sportowefakty.wp.pl

2 655 633

59 194 771

1 270 621

0:28:42

10,18%

sport.onet.pl

2 544 532

60 124 999

1 106 951

0:26:06

9,76%

sport.pl

1 957 086

37 197 736

627 685

0:19:15

7,50%

przegladsportowy.pl

1 533 557

16 395 155

294 321

0:11:31

5,88%

polsatsport.pl

748 045

3 756 418

88 258

0:07:05

2,87%

sport.interia.pl

711 860

9 144 224

194 608

0:16:24

2,73%

sport.tvp.pl

395 972

2 068 642

91 211

0:13:49

1,52%

meczyki.pl

370 075

7 957 185

217 552

0:35:16

1,42%

ekstraklasa.tv

326 800

2 066 692

43 118

0:07:55

1,25%

flashscore.pl

304 651

10 345 660

382 814

1:15:24

1,17%

Sportowefakty.wp.pl w ciągu roku zyskały 4,21 pkt proc. zasięgu, co oznacza wzrost o 23,3 proc. (podawanie, o ile zmieniła się liczba użytkowników jest dużo mniej miarodajne, bo w październiku ub.r. łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 24,6 mln, a w październiku br. na 25,3 mln). Liczba odsłon serwisu zmalała o 42,5 mln (czyli o 21,6 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 10:48 minut (34,8 proc. w dół).

Sport.onet.pl zanotował spadki o 1,5 pkt proc. zasięgu, 130,1 mln odsłon i 12:28 minuty przeciętnego czasu korzystania. Natomiast Przegladsportowy.pl zyskał 2,79 pkt. proc. zasięgu, a Sport.pl - 3,58 pkt proc.

Zdecydowanie największy wzrost odwiedzalności osiągnął Polsatsport.pl. Jego zasięg zwiększył się z 1,83 proc. do 6,27 proc., czyli ponad trzykrotnie, a liczba odsłon - z 6,1 mln do 8,19 mln (34,3 proc. w górę). Więcej odsłon niż rok wcześniej zanotowała też Ekstraklasa.tv., mimo znaczącego spadku zasięgu.

Dołącz do dyskusji: Sportowefakty.wp.pl przed Sport.onet.pl, mocno w górę Polsatsport.pl (TOP10 stron sportowych)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maciej
powoli chyba można skończyć z szufladkowaniem meczyki.pl jako strony z linkami do transmisji. Jak widać po tym raporcie, jest to obecnie najbardziej angażujący serwis sportowy w polskim internecie (śr. czas spędzony przez usera 49min). To jednoznacznie wskazuje, że ten serwis już dawno przestał być linkownią gdzie tylko się wchodzi po link i wychodzi. Sam wchodze na meczyki, ale nie pamiętam kiedy ostatnio byłem tam po linki (pakiet c+ zaspokaja moje potrzeby)... zazwyczaj czytam newsy, czy sprawdzam jakieś statystyki meczowe.
odpowiedź
User
Kris
Dlaczego okłamujecie, że WP ma jeden serwis, a Onet-RASP kilka? To jest jeden serwis i jeden wynik, dzielenie go to manipulacja i zakłamywanie rzeczywistości. Prawda jest taka, że Onet leje WP jak chce na poletku sport...
odpowiedź
User
dk kris
Dlaczego okłamujecie, że WP ma jeden serwis, a Onet-RASP kilka? To jest jeden serwis i jeden wynik, dzielenie go to manipulacja i zakłamywanie rzeczywistości. Prawda jest taka, że Onet leje WP jak chce na poletku sport...

dlatego, ze jesteś debilem i totalnym cwokiem
odpowiedź