Spotify ma 365 mln użytkowników

W II kwartale 2021 roku Spotify zanotował 2,33 mld euro przychodu i 20 mln euro straty netto. Serwis ma obecnie na świecie 365 mln użytkowników, z czego 165 mln posiada subskrypcję premium.

km
km
Udostępnij artykuł:

Przychód Spotify sięgnął w II kwartale 2,33 mld euro. To wynik o 23 proc. lepszy w ujęciu rok do roku oraz o 9 proc. lepszy w ujęciu kwartalnym.

Rok temu w analogicznym okresie Spotify miał 356 mln euro straty netto. Teraz było to 20 mln euro na minusie.

W II kwartale 2021 r. łączna liczba miesięcznych użytkowników Spotify na świecie osiągnęła poziom 365 mln, co oznacza wzrost w skali roku o 22 proc. W tej liczbie 165 mln to subskrybenci płatnej wersji premium, a ich grupa wzrosła rok do roku o 20 proc.

grafika

W ujęciu geograficznym 34 proc. wszystkich użytkowników Spotify to mieszkańcy Europy, na 2. miejscu jest Ameryka Północna (24 proc.), a na 3. pozycji – Ameryka Łacińska (22 proc.).

grafika

Podobnie wyglądają proporcje jeśli chodzi o użytkowników płacących w Spotify abonament. Europejczycy to 40 proc. tej grupy, 29 proc. stanowią mieszkańcy Ameryki Północnej, a 20 proc. - Ameryki Łacińskiej.

grafika

Spotify prognozuje, że w III kwartale br. liczba użytkowników platformy wzrośnie do poziomu 377-382 mln (170-174 mln subskrybentów premium), zaś przychód może osiągnąć 2,31-2,51 mld euro.

Z kolei na koniec 2021 r. grupa odbiorców Spotify może liczyć 400-407 mln internautów (premium: 177-181 mln), przy przychodzie w wysokości 2,48-2,68 mld euro.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?
Materiał reklamowy

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii