Spotify będzie miało swój Clubhouse

Serwis streamingowy Spotify ogłosił przejęcie firmy Betty Labs, która stworzyła aplikację Locker Room umożliwiającą rozmowy na żywo o sporcie.

km
km
Udostępnij artykuł:
Spotify będzie miało swój Clubhouse

Aplikacja Locker Room, dostępna w sklepie App Store na urządzenia Apple, została uruchomiona przez Betty Labs w październiku 2020 r. Jest ona dedykowana fanom sportu, umożliwiając im rozmowy audio w czasie rzeczywistym.

Spotify zapowiedziało, że w najbliższych miesiącach rozszerzy ofertę aplikacji, tak aby mogli z niej korzystać nie tylko kibice, ale też fani muzyki czy szeroko pojętej kultury, jak również sami twórcy, np. pisarze, muzycy, autorzy piosenek czy podcastów. Aplikacja umożliwi interakcję profesjonalnych twórców z odbiorcami, np. poprzez prowadzenie dyskusji i debat w czasie rzeczywistym czy sesje AMA (Ask Me Anything).

Tym samym streamingowy serwis wchodzi w nowy segment rynku serwisów społecznościowych, któremu początek dała aplikacja Clubhouse, w szybkim tempie przyciągająca w ostatnim czasie zainteresowanie internautów.

Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Spotify zamierza pozostawić Locker Room jako odrębną aplikację, przy czym szykuje zmianę jej nazwy oraz wersję na Androida. Jednocześnie streamingowy serwis nie wyklucza wykorzystania u siebie poszczególnych funkcjonalności Locker Room.

Serwis streamingu audio Spotify na koniec 2020 roku miał 345 mln użytkowników, z czego 155 mln to abonenci kont premium. Liczba płacących użytkowników wzrosła rok do roku o 11 mln. Platforma zapowiada podwyżki abonamentów na 25 rynkach.

 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?