Spotify wprowadza płatną platformę z podcastami

Serwis Spotify wprowadził do swojej oferty płatne podcasty, za które odbiorcy będą musieli zapłacić miesięcznie subskrypcję w wysokości od 2,99 do 7,99 dolarów. Serwis pozwala twórcom ustalić stawki za publikowane przez mich materiały, wraz z nową propozycją serwis chce konkurować z Apple pod względem płatnych treści audio.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Serwis Spotify, zaczynający od streamingu muzyki, od kilku lat coraz mocniej inwestuje w segment podcastów. Ostatnim przykładem może być zapowiedź udostępnienia na platformie nowych audycji audio z udziałem m.in. Bruce’a Springsteena i Baracka Obamy.

Z danych opublikowanych przez firmę eMarketer wynika, że popularność podcastów dostępnych na Spotify będzie konsekwentnie rosła. Według prognoz analityków w 2021 r. w USA liczba użytkowników korzystających z podcastów przynajmniej raz w miesiącu osiągnie poziom 28,2 mln. To oznacza, że po raz pierwszy w historii Spotify pokona na rynku amerykańskim koncern Apple, pioniera w segmencie podcastów, który może liczyć na 28 mln amerykańskich słuchaczy w br.

Audio paywall

Niedawno Apple zapowiedziało, że zamierza oferować w ramach swojego ekosystemu płatne treści audio dostępne na platformie Apple Podcasts.

Teraz odpowiedź na plany Apple ogłosił serwis Spotify informując o wprowadzeniu własnej oferty płatnych treści audio za pośrednictwem aplikacji Anchor.

Spotify zapowiedział, że pozwala wybranym twórcom podcastów zamknąć proponowane przez nich podcasty za paywallem, którego miesięczna wysokość (w zależności od indywidualnych uzgodnień) ma wynosić 2,99, 4,99 lub 7,99 dol.

Zgodnie z założeniami w ramach płatnego dostępu w Spotify mają się znaleźć starannie wyselekcjonowane materiały audio, jednak serwis przez 2 lata nie będzie pobierał od twórców prowizji za publikowane przez nich komercyjne treści. Później ta opłata ma się kształtować na poziomie ok. 5 proc. ceny jednej subskrypcji.

Na razie program pozwalający twórcom zarabiać na podcastach działa jedynie w USA. Nie wiadomo kiedy zostanie udostępniony na terenie Europy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"