Sprzedaż komputerów w Polsce w I kw. wzrosła do 771 tys.

Sprzedaż komputerów w Polsce w I kw. 2012 roku sięgnęła 771 tys., co oznacza wzrost o ponad 10% r/r, podała firma badawcza IDC.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

„W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2012 roku w polskich magazynach znalazło się 771 tys. pecetów. Oznacza to zwyżkę o ponad 10% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku" - napisała „Rzeczpospolita" powołując się na dane IDC.

W I kw. na polski rynek trafiło 564 tys. komputerów przenośnych, co jest wynikiem lepszym aż o 20% w stosunku do roku 2011. Komputerów stacjonarnych naliczono 207 tys., czyli o 11% mniej niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Dane te dotyczą maszyn, które trafiły do sieci dystrybucji, a nie do klientów końcowych. To oznacza, że realna sprzedaż mogła być nieco niższa, zaznacza gazeta.

„W I kw. 2012 roku sprzedaliśmy ponad 101 tys. urządzeń, o 5,9% więcej niż w analogicznym okresie 2011 roku - powiedział Rz" Szymon Winciorek, dyrektor ds. rozwoju biznesu Asus Polska. Z kolei HP osiągnął wzrost sprzedaży w tym okresie rzędu ok. 9 proc. przy sprzedaży na poziomie 87 tys. komputerów.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?