SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Twój Styl” liderem, mimo spadku sprzedaży o 30 tys. egz. „Glamour” najbardziej w dół

W listopadzie ub.r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazło się „Glamour” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2018 roku wyniosła 167 674 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do listopada 2017 roku pismo to zanotowało spadek o 16,65 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. uplasowała się na poziomie 71 412 egz., po spadku o 4,32 proc.

Oczko niżej uplasowały się „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), które awansowały z miejsca czwartego. Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym miesiącu zmalała o 13,80 proc. do 59 357 egz.

Z kolei najwięcej - 47,50 proc. - stracił magazyn „Glamour” (Grupa Burda), którego wynik wyniósł 18 249 egz. W zestawieniu spadł on z lokaty 8. na 11.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 9,48 proc.) pochwalić się mogły „Wysokie Obcasy Extra”.

Największy spadek również i w tym ujęciu odnotowało „Glamour” - było to 59,09 proc.

 

Problemy wydawców z Ruchem

Co najmniej od lipca ub.r. donosimy o trudnościach Ruchu. Jak już informowaliśmy jako pierwsi pod koniec sierpnia br., spółka ZPR Media, wydawca m.in. „Super Expressu” złożyła wniosek do sądu o upadłość dystrybutora prasy firmy Ruch, a Time o postępowanie sanacyjne. Wówczas sieć od kilkunastu miesięcy zmagała się z potężnymi problemami finansowymi, a Grupie ZPR Media kolporter zalegał 10 mln zł. Kilkanaście dni późnij do wniosku zarządu dystrybutora o przyspieszone postępowanie układowe przychylił się Sąd Rejonowy.

W kolejnych tygodniach długoterminowe umowy na dystrybucję prasy z Ruchem tymczasowo wypowiedzieli lub ograniczyli wydawcy, w tym m.in.: spółki ZPR Media i Time, Agora, czy Wydawnictwo Bauer.

O tych roszadach zdecydował Alior Bank, który udzielił Ruchowi dużego kredytu obrotowego, więc obecnie jest jego największym wierzycielem. Złożył również wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wyrażenie zgody na przejęcie kontroli nad spółką - chce przejąć jej udziały tymczasowo i odsprzedać docelowym inwestorom.

W połowie grudnia ub.r. kolejny raz zmienił się zarząd Ruchu, który od kilku miesięcy balansował na krawędzi upadku.

Zarząd Izby Wydawców Prasy spotkał się z nowym kierownictwem dystrybutora prasy Ruchu, oraz zarządem Alior Banku, który złożył wniosek o tymczasowe przejęcie spółki, by przekazać ją potem zainteresowanym inwestorom.

Pod koniec stycznia br. doszło do spotkania zarządu spółki z przedstawicielami Alior Banku oraz wydawców. Przedstawiono im plan restrukturyzacji spółki, ale wydawcy albo nie chcą w ogóle komentować spotkania, albo wypowiadają się o obecnej sytuacji Ruchu bardzo oszczędnie.

Ruch ma do spłaty ponad 600 mln zobowiązań

W 2017 roku Ruch zanotował 1,34 mld zł wpływów, wobec 1,46 mld zł rok wcześniej. Na koniec roku zobowiązania krótkoterminowe firmy wynosiły 551,1 mln zł, o ok. 100 mln zł więcej niż na koniec 2016 roku. Spółka miała też 82,2 mln zł zadłużenia wobec Alior Banku, które w 2017 roku zmalało o 6,7 mln zł dzięki środkom ze sprzedaży 11 nieruchomości. Zarząd Ruchu podkreśla że segment detaliczny jest rentowny - EBITDA za 2017 rok wyniosła 19,2 mln zł.

Sieć Ruchu obejmuje ponad 2 tys. kiosków i saloników prasowych, w tym ok. 1,7 tys. własnych. Firma dostarcza też prasę (ok. 3,7 tys. tytułów) do kilkunastu tys. innych punktów sprzedaży, m.in. małych sklepów i supermarketów (od niedawna do ponad 2 tys. sklepów Biedronka).

Według danych Izby Wydawców Prasy w 2018 roku Ruch miał 29,9 proc. udziału w rynku dystrybucji prasy. Liderem był Kolporter z 51,9 proc. udziału, a trzeci Garmond Press miał 13,1 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem, mimo spadku sprzedaży o 30 tys. egz. „Glamour” najbardziej w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl