SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż największych dzienników w 2005 r.

W ubiegłym roku większość z ogólnopolskich dzienników miało średnią sprzedaż niższą niż w 2004r.

Tylko dla "Gazety Wyborczej", "Gazety Prawnej", "Przeglądu Sportowego" i "Pulsu Biznesu" udało się zwiększyć sprzedaż -  wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Pozycję lidera utrzymał "Fakt", który sprzedawał średnio 519,1 tys egzemplarzy, czyli o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Druga "Gazeta Wyborcza" zanotowała wzrost sprzedaży do poziomu 447 848 egz., czyli o prawie 3 proc. więcej niż w 2004 roku.

"Super Express", odnotował największy spadek w tym segmencie rynku - jego sprzedaż zmalała o 6,6 proc. i wyniosła 216,1 tys. egzemplarzy.

W skali całego roku lekki 0,2 proc. spadek zanotowała "Rzeczpospolita", która straciła czwarte miejsce na rzecz rynkowe debiutanta - "Nowego Dnia".

 

Tytułokres       nakład   sprzedaż
Fakt rok 2004786829535208
Fakt rok 2005721102519086
Gazeta Wyborczarok 2004558371435998
Gazeta Wyborczarok 2005585708447848
Super Expressrok 2004376979231197
Super Expressrok 2005359931216117
Nowy Dzieńrok 2005564869189941
Rzeczpospolitarok 2004243548183100
Rzeczpospolitarok 2005244598182706
Gazeta Prawnarok 200412973380533
Gazeta Prawnarok 200512966682065
Przegląd Sportowyrok 200412734175816
Przegląd Sportowyrok 200514076877656
Puls Biznesurok 20043161523285
Puls Biznesurok 20053207423789
Trybunarok 20047985123733
Trybunarok 20057757322282
Parkietrok 20042109910723
Parkietrok 20052114910530

Wg "Rz" w tym roku można spodziewać się kolejnego wzrostu średniej sprzedaży ogólnopolskich gazet. Pewnie nawet większego niż w 2005 gdyż gdyż do wejścia na rynek szykują się dwa kolejne i to nie niszowe tytuły. Prace nad jednym finansuje inwestor giełdowy, Michał Sołowow, który zaprzecza pojawiającym się coraz częściej pogłoskom o rezygnacji z nowej gazety. Drugi ma wprowadzić na wiosnę Axel Springer Polska, który nie komentuje pogłosek o pracach nad "polskim Die Weltem".

Jak zauważa światowe stowarzyszenie dzienników-wysyp debiutów nie jest polską specjalnością. Według niej w ostatnich dwóch latach na światowym rynku pojawiło się co najmniej 150 nowych płatnych gazet, rekordowa liczba od lat.

Wyniki za 2005 rok komentuje dla "Rzeczpospolitej" Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy

Ten rok ma szansę być rokiem gazet. Jeśli Michał Sołowow wystartuje ze swoim projektem, jeśli dojdzie do skutku potwierdzony już oficjalnie nasz projekt, to niewątpliwie są to przedsięwzięcia, które wyznaczą kierunek rozwoju rynku gazetowego. Trudno dziś powiedzieć, czy wprowadzenie nowych gazet o wyższym poziomie rozszerzy ten rynek, czy też będzie to tylko odbieranie sobie czytelników. Różne są na ten temat spekulacje medioznawców. Sądzę, że kosztem wydatków marketingowych można rozszerzyć czytelnictwo, choć raczej nie grozi nam wielka dynamika rozwoju rynku drukowanej prasy. Przyszłością są elektroniczne wydania dzienników.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż największych dzienników w 2005 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl