Stało się. Oto plany Open AI: ChatGPT ma wprowadzić opcje zakupów

Firma OpenAI chce, by ChatGPT stał się także platformą do realizacji zakupów - informuje „Financial Times”. Marki miałyby płacić prowizje od zamówień zrealizowanych za pośrednictwem platformy.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Stało się. Oto plany Open AI: ChatGPT ma wprowadzić opcje zakupów
fot. Shutterstock.com

„Financial Times” powołując się na swoje źródła twierdzi, że w ostatnich dniach OpenAI pokazał firmom prototyp swojej nowej funkcji płatności. Zamierza w ten sposób rozwijać się na płaszczyźnie handlu elektronicznego w poszukiwaniu nowych źródeł przychodów.

Plany OpenAI na zakupy

OpenAI prezentuje obecnie produkty na platformie ChatGPT z możliwością klikania w linki do sklepów internetowych. W maju br. podawaliśmy, że zdecydowano się na aktualizację funkcji wyszukiwania internetowego ChatGPT, która ma ułatwić użytkownikom zakupy online dzięki spersonalizowanym rekomendacjom produktów zawierającym zdjęcia, recenzje i bezpośrednie linki do nich. Wtedy jeszcze zapewniano, że firma nie będzie otrzymywać prowizji od zakupów dokonanych za pośrednictwem platformy. 

W międzyczasie OpenAI zawarł umowę z platformą płatniczą Shopify. „FT” twierdzi, że kolejnym celem jest integracja systemu płatności z ChatGPT, co zapewni użytkownikom finalizację transakcji na platformie. Sprzedawcy, którzy otrzymają zamówienia w ten sposób, będą płacić OpenAI prowizje.

Według ekspertów, plany OpenAI stanowią zagrożenie dla modelu biznesowego Google, ponieważ konsumenci coraz częściej korzystają z chatbotów opartych na sztucznej inteligencji, aby wyszukiwać produkty. Modele AI coraz lepiej zapamiętują preferencje użytkownika i mogą udzielać bardziej użytecznych odpowiedzi.

Czytaj także: Orlen stawia na AI

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały