Stało się. Oto plany Open AI: ChatGPT ma wprowadzić opcje zakupów

Firma OpenAI chce, by ChatGPT stał się także platformą do realizacji zakupów - informuje „Financial Times”. Marki miałyby płacić prowizje od zamówień zrealizowanych za pośrednictwem platformy.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Stało się. Oto plany Open AI: ChatGPT ma wprowadzić opcje zakupów
fot. Shutterstock.com

„Financial Times” powołując się na swoje źródła twierdzi, że w ostatnich dniach OpenAI pokazał firmom prototyp swojej nowej funkcji płatności. Zamierza w ten sposób rozwijać się na płaszczyźnie handlu elektronicznego w poszukiwaniu nowych źródeł przychodów.

Plany OpenAI na zakupy

OpenAI prezentuje obecnie produkty na platformie ChatGPT z możliwością klikania w linki do sklepów internetowych. W maju br. podawaliśmy, że zdecydowano się na aktualizację funkcji wyszukiwania internetowego ChatGPT, która ma ułatwić użytkownikom zakupy online dzięki spersonalizowanym rekomendacjom produktów zawierającym zdjęcia, recenzje i bezpośrednie linki do nich. Wtedy jeszcze zapewniano, że firma nie będzie otrzymywać prowizji od zakupów dokonanych za pośrednictwem platformy. 

W międzyczasie OpenAI zawarł umowę z platformą płatniczą Shopify. „FT” twierdzi, że kolejnym celem jest integracja systemu płatności z ChatGPT, co zapewni użytkownikom finalizację transakcji na platformie. Sprzedawcy, którzy otrzymają zamówienia w ten sposób, będą płacić OpenAI prowizje.

Według ekspertów, plany OpenAI stanowią zagrożenie dla modelu biznesowego Google, ponieważ konsumenci coraz częściej korzystają z chatbotów opartych na sztucznej inteligencji, aby wyszukiwać produkty. Modele AI coraz lepiej zapamiętują preferencje użytkownika i mogą udzielać bardziej użytecznych odpowiedzi.

Czytaj także: Orlen stawia na AI

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu