Rekord streamingu w czerwcu. Pokonał telewizję naziemną i kablową

W czerwcu streaming miał 37,7 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Stanach Zjednoczonych. To nowy rekord. Dla porównania, z polskiej edycji badania The Gauge Nielsena wynika, że odsetek streamingu wyniósł tylko 6,4 proc. Udział Netfliksa po rozpoczęciu walki ze współdzieleniem kont, spadł tylko nieznacznie.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Rekord streamingu w czerwcu. Pokonał telewizję naziemną i kablową
Aplikacje w systemie operacyjnym Android TV

W poprzednim miesiącu za oceanem słabiej niż streaming wypadły telewizja kablowa (30,6 proc.), telewizja naziemna i satelitarna (20,8 proc.), a także pozostałe formy odbioru, takie jak IPTV (10,9 proc.). Liderem serwisów streamingowych był YouTube (8,8 proc.). Dalej uplasowały się: Netflix (8,2 proc.), Hulu (3,5 proc.), Amazon Prime Video (3,2 proc.), Disney+ (2,0 proc.), Max (1,3 proc.), Tubi (1,4 proc.), Peacock (1,2 proc.), Paramount+ (1,0 proc.), Roku Channel (1,0 proc.) i Pluto TV (0,9 proc.).

Więcej czasu przed telewizorem

W USA wraz z początkiem lata, po raz pierwszy od stycznia, wzrósł czas spędzony przed telewizorem (o 2,2 proc. w porównaniu z majem). Za ten wynik odpowiadają przede wszystkim widzowie z grup 2-11 i 12-17, którzy częściej niż w poprzednich miesiącach korzystali z serwisów streamingowych i gier wideo. Średni czas spędzony przy samych serwisach streamingowych wzrósł w czerwcu o 5,8 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Udziały YouTube i Netfliksa były najwyższe w historii badania.

grafika

Oglądalność treści telewizyjnych spadła w czerwcu o 6,6 proc, a telewizja naziemna i satelitarna miały razem tylko 20,8 proc. udziału. To najsłabszy wynik od rozpoczęcia tych pomiarów. Telewizja kablowa odnotowała nieznaczny wzrost (+ 0,4 proc.) dzięki filmom fabularnym, programom informacyjnym i finałom NBA. Nie wpłynęło to znacząco na poprawę udziału telewizji kablowej ze względu na rosnącą popularność streamingu. W porównaniu z czerwcem ub.r. oglądalność telewizji kablowej spadła o 5,6 proc. Z kolei w lipcu 2022 roku Amerykanie po raz pierwszy spędzili więcej czasu przy serwisach streamingowych, aniżeli telewizji kablowej.

W USA najwięksi dostawcy płatnej telewizji od kilku lat lawino tracą abonentów. Ceny abonamentów i subskrypcji w tym kraju należą do najwyższych na świecie. Powoduje to wzrost zainteresowania konsumentów platformami SVoD, z których można zrezygnować w dowolnym miesiącu lub pirackimi usługami IPTV.

W Polsce streaming wciąż daleko za telewizją

Z badania The Gauge Polska wynika, że w czerwcu br. polscy widzowie najwięcej czasu spędzili przy telewizji satelitarnej (34,5 proc.). Kolejne miejsca zajęły telewizja kablowa (30,4 proc.), telewizja naziemna (23,0 proc.), streaming (6,4 proc.) i inne formy odbioru (5,7 proc.). Liderem w streamingu był YouTube (1,8 proc.). Netflix, który w poprzednim miesiącu zaczął walkę ze współdzieleniem kont miał 1,5 proc. udziału (1,6 proc. w maju). Udział pozostałych serwisów streamingowych wyniósł 3,1 proc.

grafika

- Czerwiec to pierwszy miesiąc lata, co wraz ze słoneczną pogodą oznacza również mniej czasu spędzanego przez widzów przed ekranami telewizorów. Nie inaczej jest w tym roku, Polki i Polacy w czerwcu oglądali treści wideo średnio o 6 minut dziennie krócej niż w maju. Streaming odpowiada za nieco mniejszą oglądalność na ekranie telewizora w czerwcu (6,4 proc. w porównaniu z 6,5 proc. w maju). YouTube pozostaje liderem streamingu drugi miesiąc z rzędu, zwiększając swój udział na dużym ekranie do 1,8 proc., wyprzedzając Netflix, którego udział spadł nieznacznie do 1,5 proc. (z 1,6 proc. w maju). Jednocześnie obserwujemy wzrost oglądalności Netflixa na komputerach/laptopach o 19 proc. w czerwcu w porównaniu z majem - opisuje czerwcowe wyniki Nielsen.

Na razie walka ze współdzieleniem haseł Netfliksa nie obejmuje komputerów i smartfonów. Część osób, które korzystało z cudzych haseł do aplikacji najpopularniejszej platformy SVoD świata na telewizorach Smart TV, zmieniło więc urządzenie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style