Starbucks zamyka 400 restauracji w USA, stawia na nowe formaty

Sieć kawiarni Starbucks planuje zamknąć ok. 400 restauracji w Stanach Zjednoczonych. Szacuje, że z powodu pandemii koronawirusa jej przychody w III kwartale będą mniejsze o 3,2 mld dolarów. Chce skupić się na nowych formatach sprzedaży.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Starbucks poinformował, że planuje „zoptymalizować” liczbę swoich kawiarni w USA. Chodzi o zamknięcie ok. 400 lokali w większych miastach w ciągu półtora roku. Mimo tych planów firma nie rezygnuje z otwierania nowych placówek. Wstępnie planowała uruchomienie ok. 600 nowych lokalizacji. Przez pandemię zrewidowała swoje plany i zmniejszyła liczbę nowych lokali, które otworzy do 300.

Nowe kawiarnie będą otwierane w nowej koncepcji. Starbucks chce bowiem inwestować w placówki oferujące możliwość szybkiego odbioru zamówienia na wynos – zarówno w wersji drive-through, jak również curbside pick-up (do zaparkowanego samochodu zamówienie przynosi pracownik restauracji)

Firma już w ub.r. otworzyła swoją pierwszą lokalizację „pickup” w Nowym Jorku. Taki punkt charakteryzuje się tym, że nie ma w nim miejsc siedzących, a można w nich kupować jedynie na wynos. W maju w USA sprzedaż w Starbucksie spadła rok do roku o 43 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana