Starcom, Value Media i Zenith na czele domów mediowych w Polsce

Agencje mediowe Starcom i Zenith (Publicis Media) oraz Value Media (Group One) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a EssenceMediacom i Mindshare otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest Publicis Media przed GroupM.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Starcom, Value Media i Zenith na czele domów mediowych w Polsce
fot. Shutterstock.com

W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.). 

Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się). Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.

Trzy dominujące agencje mediowe. Liderem Starcom

Według najnowszego raportu za 2024 rok “dominującymi” agencjami mediowymi w Polsce są Starcom (uzyskał 26 pkt), Value Media z Mediaplus (20 pkt) i Zenith (20 pkt).

Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano EssenceMediaCom i Mindshare (oba należą do GroupM). Notę „bardzo dobrą” otrzymały natomiast agencje mediowe: iProspect (dentsu), UM (IPG Mediabrands), OMD (Omnicom Media Group), Spark Foundry (Publicis Media) i Wavemaker (GroupM). 

grafika

Ocena “dobra” przypadła z kolei agencjom: Havas Media, dentsu X, Initiative (IPG Mediabrands) i Mediahub. Jako „przeciętne” sklasyfikowano cztery domy mediowe: Carat (dentsu), Arena Media (Havas Media Group), PHD Media Direction i Media Direction OMD. 

W kategorii „vitality” najwyższą liczbę punktów (12) dostał Starcom. Po 10 punktów przydzielono agencjom Value Media i Mindshare. Kolejną pozycję w tym zestawieniu zajęły z liczbą 9 pkt agencje Zenith i iProspect. 

Publicis Media na czele grup mediowych 

W rankingu grup mediowych prym wiedzie Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) z liczbą 56 pkt. Druga GroupM (Essence Mediacom, Wavemaker, Mindshare) ma 37 pkt., a trzecia w zestawieniu grupa dentsu (dentsu X, Carat, iProspect) zdobyła 22 pkt.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii