SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Starlink: reklama wyszła „na zero”, ale outdoor mocno w dół

W I kwartale 2010 roku wydatki reklamowe w Polsce były minimalnie wyższe niż w tym samym okresie ub.r. – szacuje Starlink. Najbardziej zyskał internet, a najwięcej stracił outdoor.

W pierwszym kwartale bieżącego roku wartość netto polskiego rynku reklamowego wyniosła 1,567 mld zł – szacuje dom mediowy Starlink. Oznacza to minimalny wzrost – o 0,2 proc. – w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku. Najbardziej zwiększyły się wydatki reklamowe w internecie (o 18,2 proc., z czego na display o 12 proc.), zdecydowanie mniej w kinach (o 5,5 proc.), a najmniej w radiu (o 2,0 proc.) i telewizji (o 1,9 proc.). Z kolei największy regres zanotowała reklama outdoorowa (o 19,2 proc ), a nieco mniejszy – reklama prasowa (o 7,8 proc. w dziennikach i o 7,1 proc. w magazynach). Starlink uzasadnia spadek wartości reklamy zewnętrznej przesunięciami budżetów – głównie do internetu i telewizji – realizowanymi przez firmy z branży handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej.

Od stycznia do marca bieżącego roku wydatki reklamowe na całym świecie zwiększały w dalszym ciągu przedsiębiorstwa z sektorów żywności, leków i produktów farmaceutycznych. Natomiast branże takie jak finanse i motoryzacja nadal zmniejszają budżety reklamowe, ale nie tak mocno jak w ubiegłym roku, a na reklamę w internecie wydają więcej.

– Ważnym zjawiskiem, będącym barometrem stabilizującej się kondycji rynku reklamowego, jest fakt, iż telewizja umocniła swoją pozycję – komentuje Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzający Starlinka. – Stało się to głównie za sprawą wzrastających wpływów stacji tematycznych, zwiększającego się znaczenia sponsoringu oraz zaostrzenia polityki handlowej poprzez wzrost cenników i zwiększenie udziału tej formy zakupu we wpływach ze sprzedaży czasu reklamowego – dodaje.

Dołącz do dyskusji: Starlink: reklama wyszła „na zero”, ale outdoor mocno w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kicia
Przykre to, ale czas konwencjonalnych mediów się juz skonczył. Cala reklama przeniesie sie do internetu. Moze jeszcze kanaly tematyczne w TV.

To ze jeszcze ktos kupuje czas i powierzchnie reklamową to ludzie z branży wiedza dlaczego...
Jaka jest skuteczność tych działań, też wiedzą...
odpowiedź
User
XR
Koleżkowie,

przestańcie kasować posty na swoim portaliku lol kto wam za to płaci dodatkowo? za moderację polskiego rynku reklamy? ktoś z branży? ktoś z TV? co? lol:P

wyobraźcie sobie, że wiem nawet kto i niedługo wszystko to opiszę i się zesracie w gacie ;)

XredPL
odpowiedź