Stopa bezrobocia spadła do 11,6 proc. w sierpniu

Stopa bezrobocia na koniec sierpnia 2011 roku wyniosła 11,6%, czyli spadła o 0,1 pkt proc. wobec poprzedniego miesiąca. Na koniec sierpnia 2010 r. wynosiła 11,5%, poinformowała minister pracy Jolanta Fedak, powołując się na dane z urzędów pracy.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Szacunkowa stopa bezrobocia rejestrowanego (na podstawie liczby pracujących z końca lipca br.) wyniosła w sierpniu 2011 roku 11,6% i w porównaniu do lipca br. spadła o 0,1 punktu procentowego. Bezrobotnych było 1 856 300 osób. Pracodawcy zgłosili 71 900 wolnych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej" - powiedziała Fedak podczas konferencji prasowej.

Liczba bezrobotnych w końcu sierpnia 2011 roku wyniosła 1856,3 tys. osób i w porównaniu do końca lipca 2011 roku spadła o 6,9 tys. osób (tj. o 0,4%). Rok wcześniej spadek liczby bezrobotnych wyniósł 12,7 tys. osób (tj. 0,7% m/m).

Ustawa budżetowa na 2011 rok przewiduje, że wskaźnik ten wyniesie na koniec 2011 roku 9,9%. W założeniach do budżetu 2012 rząd zapisał wzrost tego wskaźnika do 10,0% na koniec przyszłego roku.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu