SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Strategia rozwoju Frans Maas

"Strategia zdobywania nowych rynków koncernu Frans Maas"

Budować od zera, czy związać się z lokalnym partnerem - to pytanie stawia sobie każdy duży międzynarodowy koncern, który planuje wejście na nowy rynek. Oszczędność kosztów i czasu, doświadczenie zdobyte w pracy w lokalnych realiach, nawiązana sieć kontaktów i wypracowana pozycja przemawiają za zainwestowaniem w lokalną firmę. To metoda skuteczna i szybko przynosząca efekty.

Taką strategię rozwoju przyjęła holenderska firma Frans Maas Groep N.V., będąca jednym z największych dostawców kompleksowych usług z branży spedycyjno - logistycznej w Europie. System przyjęty przez Frans Maas opiera się na założeniu, że znacznie efektywniejsze jest wejście na nowy rynek przez powiązanie kapitałowe (zakup udziałów) z średniej lub małej wielkości przedsiębiorstwem, od lat działającym na lokalnym rynku. Frans Maas starannie wybiera partnerów, z którymi się wiąże. Wyselekcjonowane firmy nie wyróżniają się wielkością udziału w rynku czy ogromnymi przychodami, ale przede wszystkim dynamiczną i kompetentną kadrą zarządzającą. Priorytetem przy wyborze przedsiębiorstwa, z którym koncern będzie starał się nawiązać współpracę jest personel, który będzie umiał właściwie wykorzystać wsparcie oferowane przez duży koncern. Frans Maas inwestując w przedsiębiorstwo, stawia na dotychczasową, sprawdzoną kadrę i często pozostawia dotychczasową, znaną klientom nazwę. Jedynie dzięki zabezpieczeniu finansowemu, zapewnieniu dopływu najnowszych technologii i know - how koncern stwarza firmie optymalne warunki do dalszego rozwoju.

Strategia przyjęta przez Frans Maas odpowiada dwóm podstawowym wymogom stawianym przez specyfikę rynku usług spedycyjnych i logistycznych. Po pierwsze dotychczasową grupę zasila sprawnie działający oddział, posiadający grupę klientów obsługiwanych przez siebie, co jest ważne w branży, w której liczy się stabilność i pewność. Po drugie, nowy oddział jest w stuprocentowej gotowości operacyjnej i posiada przygotowany do pracy, doświadczony i kompetentny personel. Dzięki temu koncern, tworząc regionalne przedstawicielstwo oszczędza czas i pieniądze, które musiałby zainwestować w tworzenie od podstaw firmy, spełniającej wysokie wymogi stawiane przez współczesny rynek usług spedycyjno - logistycznych.

W ten sposób grupa Frans Maas zdobyła m.in. rynek:

  • państw bałtyckich- Litwy, Łotwy i Estonii, przejmując udziały w spółkach EE Trans i Eurotolis;
  • bułgarski, włączając do grupy firmy Vectra i Corsa Logistics;
  • tunezyjski, przejmując 49 proc. akcji w lokalnej spółce spedycyjnej, Compagnie Maritime de Consignation;
  • marokański, wykupując większościowy pakiet 63 proc. w wiodącej tam firmie Elan Transport International, z opcją zwiększenia udziałów do 100 proc. w miarę rozwoju współpracy;
  • południowoafrykański, podpisując umowę franchisingową z lokalną firmą, w której przejęła 10 proc. akcji i która będzie działała pod nazwą Frans Maas.
  • Dołącz do dyskusji: Strategia rozwoju Frans Maas

    0 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl