SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Strony główne: Interia i Gazeta.pl z mniejszą przewagą nad o2.pl, TVN24.pl z najdłuższym czasem korzystania

Wśród stron głównych czołowych portali największą odwiedzalność bez zmian notuje ta WP.pl, wyraźniej wyprzedzająca konkurentkę z Onetu. Przewaga Interii i Gazeta.pl nad o2.pl pod tym względem zmalała w skali miesiąca, a zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzają przeciętnie na stronie głównej TVN24.pl.

Article

Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. stronę główną WP.pl odwiedziło 11,25 mln realnych użytkowników, co dało 40,13 proc. zasięgu. Wykonali na stronie 496,17 mln odsłon, a każdy korzystał z niej przeciętnie przez 62 minuty i 35 sekund.

Witryna WP.pl jest wyraźnym liderem pod względem liczby odwiedzających i odsłon. Na zajmującej drugie miejsce stronie głównej Onetu (grupa Ringier Axel Springer Polska) 10,39 mln internautów wykonało 395,41 mln odsłon, spędzając średnio po 57 minut i 44 sekundy.

Z kolei strona główna Interii zanotowała 4,79 mln użytkowników, 190,42 mln odsłon oraz 60 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Analogiczna witryna Gazeta.pl (Agora) przy 4,24 mln użytkowników miała 96,93 mln odsłon (czyli prawie dwa razy mniej od strony Interii) oraz 39 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania (o jedną trzecią mniej).

Strona główna o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła 1,88 mln internautów, którzy wykonali tam 22,36 mln odsłon oraz spędzili średnio po godzinie, 41 minut i 49 sekund. Natomiast strona główna TVN24.pl zanotowała 1,28 mln odwiedzających, 37,42 mln odsłon oraz trzy godziny, 48 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Wśród portali dzienników stronę główną z największym zasięgiem ma SE.pl - w czerwcu 603,6 tys. użytkowników wykonało na niej 4,92 mln odsłon oraz spędziło średnio po 6 minut i 31 sekund. Taka witryna na Wyborcza.pl (Agora) miała 541,4 tys. odwiedzających, 7,48 mln odsłon oraz 19 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Fakt.pl (grupa Ringier Axel Springer Polska)  - 352,3 tys. użytkowników, 21,81 mln odsłon oraz 56 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast na stronie głównej Newsweek.pl (grupa Ringier Axel Springer Polska) 139,7 tys. internautów wykonało 987,8 tys. odsłon, spędzając średnio 5 minut i 36 sekund.

W przypadku pozostałych czołowych portali ogólnotematycznych (m.in. RadioZET.pl, TVP.info, naTemat.pl i Wprost.pl) strony główne nie są wyodrębnione jako osobne sekcje w badaniu Gemius/PBI.

Z miesiąca na miesiąc zdecydowana większość witryn zanotowała spadki odwiedzalności. Procentowo najwięcej straciły strony główne Fakt.pl, SE.pl i Newsweek.pl. W przypadku pierwszej zasięg zmalał o 0,46 pkt proc., a liczba odsłon o 1,48 mln (to odpowiednio 26,7 i 6,3 proc. w dół). Druga zanotowała spadek o 0,5 pkt proc. zasięgu i 720 tys. odsłon (18,9 i 12,7 proc.), a trzecia o 0,08 pkt proc. zasięgu i 345,1 tys. odsłon (13,8 i 25,9 proc.).

Strona główna WP.pl przy minimalnym wzroście zasięgu (o 0,04 pkt proc., czyli 0,1 proc.) straciła 24,45 mln odsłon (4,7 proc. w dół), a w przypadku o2.pl zasięg zwiększył się o 0,2 pkt proc. (3,1 proc.), a liczba odsłon zmniejszyła o 2,13 mln (8,7 proc.).

Onet.pl na stronie głównej zanotował spadki o 2,9 pkt proc. zasięgu i 56,05 mln odsłon (czyli 7,3 i 12,4 proc.), Interia.pl - o 1,19 pkt proc. zasięgu i 25,38 mln odsłon (6,5 i 11,8 proc.), a Gazeta.pl - o 1,23 pkt proc. zasięgu i 5,29 mln odsłon (7,5 i 5,2 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Strony główne: Interia i Gazeta.pl z mniejszą przewagą nad o2.pl, TVN24.pl z najdłuższym czasem korzystania

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zac
Dziwne. Do rzeczy ma 1.2 miliona, a wPolityce 1.5. a w rankingu podają o wiele mniej popularne Newsweek.
7 2
odpowiedź
User
tru
brawo nowi i starzy propagandziści akselki znów dają d... onet bierze w plecy, fakt za superakiem, a lisłik chyba tylko po znajomości się do tabeli załapał;) i bardzo dobrze. to kara za manipulacje i jednostronność, komusze syny
8 1
odpowiedź
User
wupe
Żryj g... miliony much nie mogą się mylić.
4 2
odpowiedź
User
grzegorz
Najbardziej cieszy spadek Onetu. Brawo, róbcie tak dalej.
1 0
odpowiedź
User
qwerty
A ja bym chciał takie porównanie wyników portali z 10 lat. Wydaje mi się, że wp jak i onet mieli po ponad 1 mld odsłon.
0 0
odpowiedź