SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Strony główne: Wp ma 11,43 mln użytkowników a Onet 11,42 mln

W maju strona główna WP.pl była liderem, ale zanotowała mniej odsłon i krótszy średni czas korzystania przez odwiedzających niż Onet.pl. Mocno zmalał zasięg strony głównej o2.pl.

Article

Stronę główna WP.pl w minionym miesiącu odwiedziło 11,43 mln realnych użytkowników, czyli 41,76 proc. wszystkich polskich internautów- pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym strona główna Onetu zanotowała więcej odsłon od konkurenta (462,78 mln wobec 424,88 mln) oraz dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (godzina, minuta i 24 sekund wobec 53 minut i 29 sekund).

WP i Onet są mają zdecydowanie najpopularniejsze strony główne ze wszystkich czołowych portali - zajmująca trzecie miejsce strona główna Interii zanotowała ponad dwa razy mniej użytkowników i odsłon. W ostatnich tygodniach obaj najwięksi wydawcy starają się przekierowywać ruch z serwisów tematycznych na strony główne tych portali - Wirtualna Polska testuje taki mechanizm na Pudelek.pl, a Grupa Onet-RAS Polska - na Fakt.pl i Plejada.pl.

Strona główna Interii miała w minionym miesiącu 5,04 mln użytkowników i 205,33 mln odsłon, a analogiczna witryna Gazeta.pl - 2,79 mln użytkowników i 97,03 mln odsłon. Na każdej z tych stron odwiedzający spędził przeciętnie godzinę i 7-8 minut.

Z kolei strona główna o2.pl (tak jak WP.pl należącego do Wirtualnej Polski) przy 2,11 mln użytkowników miała tylko 23,32 mln odsłon, za to przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego wyniósł dwie godziny, 14 minut i 51 sekund. Przypomnijmy, że od jesieni 2015 roku witryna działa w nowej odsłonie, w której wiele tekstów jest wyświetlanych w całości na warstwie strony głównej, ponadto można w niej słuchać stacji radiowych z Open.fm i oglądać kanały telewizyjne z WP Pilot.

Na komputerach strona główna WP.pl miała w zeszłym miesiącu 8,73 mln użytkowników, o 391,1 tys. więcej niż analogiczna witryna Onetu. Ta druga zanotowała natomiast więcej odsłon (258,62 mln wobec 230,23 mln) oraz jedną czwartą dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (56 minut i 17 sekund wobec 42 minut i 55 sekund).

Z kolei strona główna Interii miała 4,17 mln użytkowników i 135,51 mln odsłon, ponad dwa razy więcej od strony głównej Gazeta.pl (2 mln użytkowników i 56,05 mln odsłon). Przy czym ta druga zanotowała nieco dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (59 minut i 38 sekund, wobec 55 minut i 24 sekund u konkurenta).

Na smartfonach i tabletach strona główna Onetu wyprzedziła konkurentkę z WP.pl o 115,5 tys. użytkowników i 9,52 mln odsłon. Natomiast ta druga witryna zanotowała o półtorej minut dłuższy średni czas korzystania przez internautę.

Strona główna Interii miała mniejszą niż na komputerach przewagę nad analogiczną witryną Gazeta.pl. Pierwsza zanotowała 1,76 mln użytkowników i 69,82 mln odsłon, a druga - 1,15 mln użytkowników i 40,98 mln odsłon. Z witryny Interii odwiedzający korzystał przeciętnie przez godzinę, 2 minuty i 44 sekundy, a ze strony Gazeta.pl - przez 59 minut i 2 sekundy.

W skali roku strona główna WP.pl zyskała 5,92 pkt proc. zasięgu (to 16,5 proc. w górę) i 35,25 mln odsłon (9 proc. w górę). Analogiczna witryna Onetu też osiągnęła wzrosty, ale niższe - o 2,58 pkt proc. zasięgu i 6,35 mln odsłon (czyli o 6,6 i 1,4 proc.). Obie strony zanotowały spadki średniego czasu korzystania przez użytkownika: WP o 2 minuty i 8 sekund (czyli o 3,8 proc.), a Onet o 9 minut i 4 sekundy (o 12,9 proc.).

Strona główna Interii przy spadku zasięgu o 0,53 pkt proc. (czyli 2,8 proc.) osiągnęła wzrost liczby odsłon o 6,99 mln (a więc 3,5 proc.) i przeciętnego czasu korzystania o 5 minut i 44 sekundy (9,2 proc. w górę).

Z kolei strona główna Gazeta.pl zyskała 1,65 pkt proc. zasięgu (19,3 proc. w górę), natomiast liczba jej odsłon zmalała o 4,21 mln (4,2 proc. w dół), a średni czas spędzony przez użytkownika - o 17 minut i 54 sekundy (czyli o 21,1 proc.).

Strona główna o2.pl zanotowała duże spadki zasięgu (o 3,48 pkt proc., czyli 31,3 proc.) i liczby odsłon (o 7,35 mln, a więc 24 proc.). Za to przeciętny czas korzystania z niej wydłużył się o 3 minuty i 56 sekund (to 3,5 proc. w górę).

Onet.pl nadal ma średnio każdego dnia więcej użytkowników na stronie głównej niż WP.pl. W maju br. zanotował ich 3,03 mln, wobec 2,87 mln u konkurenta. Wyższe wyniki osiągnął też osobno na komputerach oraz na urządzeniach mobilnych.

Na stronie głównej Interii w ciągu dnia było średnio 1,4 mln internautów, prawie dwa razy więcej niż na analogicznej witrynie Gazeta.pl (753,4 tys.). Natomiast strona główna o2.pl miała 352,4 tys. użytkowników.

W skali roku zmalała różnica w dziennej liczbie użytkowników strony głównej Onetu i WP - w maju ub.r. wynosiła 458 tys., a rok później - 153 tys. Natomiast Interia utrzymała przewagę nad Gazeta.pl.

o2.pl jako jedyny zanotował znaczące spadki dziennej liczby użytkowników na stronie głównej. W przypadku witryny Onetu ta statystyka zmalała na komputerach - z 2,32 do 2,29 mln.

Stronom głównym wszystkich portali oprócz o2.pl przybyło dużo odwiedzających na smartfonach i tabletach.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Strony główne: Wp ma 11,43 mln użytkowników a Onet 11,42 mln

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
i wszystko jasne czemu WP liderem, przez naginanie przekierować.

A potem się dziwicie, że ludzie blokują reklamy.
22 0
odpowiedź
User
nick
te wyniki wp i onet to wynik manipulacji przekierowaniami. Do tego celowe wprowadzanie użytkowników w błąd krzykliwym tytułem, szczególnie na wp.pl. Bez takich sztuczek to pewnie zasięg mają o połowę mniejszy. Warto aby reklamodawcy wzięli to pod uwagę.
22 0
odpowiedź
User
Tomasz Machała
te wyniki wp i onet to wynik manipulacji przekierowaniami. Do tego celowe wprowadzanie użytkowników w błąd krzykliwym tytułem, szczególnie na wp.pl. Bez takich sztuczek to pewnie zasięg mają o połowę mniejszy. Warto aby reklamodawcy wzięli to pod uwagę.


Krzykliwe tytuły nie mają wpływu na RU. Pozdrawiam.
1 22
odpowiedź
User
Rafał Brojlerowicz
te wyniki wp i onet to wynik manipulacji przekierowaniami. Do tego celowe wprowadzanie użytkowników w błąd krzykliwym tytułem, szczególnie na wp.pl. Bez takich sztuczek to pewnie zasięg mają o połowę mniejszy. Warto aby reklamodawcy wzięli to pod uwagę.


Krzykliwe tytuły nie mają wpływu na RU. Pozdrawiam.


Bo ludzie nie przechodzą z FB widząc tylko tytuł. Nie ma wpływu. Wcale.
21 0
odpowiedź
User
michał sulewski
No niestety. W tym pędzie i pogoni za statystykami i liczbami dla reklamodawców zupełnie gubi się merytoryka i jakość.
25 0
odpowiedź
User
MAB
te wyniki wp i onet to wynik manipulacji przekierowaniami. Do tego celowe wprowadzanie użytkowników w błąd krzykliwym tytułem, szczególnie na wp.pl. Bez takich sztuczek to pewnie zasięg mają o połowę mniejszy. Warto aby reklamodawcy wzięli to pod uwagę.


Krzykliwe tytuły nie mają wpływu na RU. Pozdrawiam.


Ale przyznasz Tomek, że Wasz wyścig z Onetem na przekierowania z Pudelka i inne podobne zabiegi doprowadził sytuację do absurdu. To nie są realne zasięgi strony głównej.
24 0
odpowiedź
User
Polak
Manipulują na przekierowaniach. Ostatnio pisali, że onet z wyborczą weszli w mariaż i się przelinkowują. To podbija statsy. Ciekawie będzie, jak reklamodawcy się kapną, że się na tym frajerują. Czy odczyty z tych danych to tylko z kompów januszy internetu, co nie blokują skryptów? Privacy Badger + Ghostery/Disconnetc + Ublock (maksymalne filtry)
25 0
odpowiedź
User
Barto
Wp i onet to medialne dno, treści oparte na manipulacjach, często fake newsach (jak np kilka dni temu o braku wizyty prezydenta i premier przy ścianie w Izraelu) granie na emocjach. Na wypoku dawno udowodnione było, klikbajty, przekierowania bez wiedzy klikającego leminga itp itp
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing