SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Super Express" przegrał

Prezydencki minister Marek Siwiec wygrał proces

Także w apelacji prezydencki minister Marek Siwiec wygrał proces z "Super Expressem". Gazeta ma go przeprosić i wpłacić 10 tys. zł na cel społeczny za uznane za nieprawdziwe sugestie o przyjęciu przezeń prezentu w postaci luksusowego auta.

Tak orzekł w środę Sąd Apelacyjny w Warszawie, który oddalił apelację "Super Expressu" od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie. Pełnomocnik gazety zapowiada kasację do Sądu Najwyższego (w procedurze cywilnej prawomocny jest dopiero wyrok SN).

W 1997 r. "SE" doniósł, że szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego dostał terenowe mitsubishi wartości 100 tys. dolarów od Włodzimierza Wapińskiego - biznesmena ze szwedzkim paszportem. Auto skradziono, gdy kierowca Siwca pojechał nim do myjni w Warszawie. W artykule pod tytułem: "Prokuratura ustaliła: minister wziął" gazeta pytała, czy przyjmując taki prezent, Siwiec nie "zaciągnął długu wdzięczności" u Wapińskiego, znajomego Aleksandra Kwaśniewskiego.

Przed wydrukowaniem artykułu dziennikarze "SE" chcieli rozmawiać na ten temat z Siwcem. Minister odmówił, natomiast po wydrukowaniu tekstu zaprzeczył doniesieniom gazety. Pozwał autorów artykułów, redaktora naczelnego oraz wydawcę "SE", żądając przeprosin i wpłaty 300 tys. zł zadośćuczynienia z przeznaczeniem na cel społeczny.

SO zasądził 10 tys. zł zadośćuczynienia. Tylko taką sumę uznał za stosowną w kontekście tego, że sam Siwiec "unikał wyjaśnienia sytuacji" i odmawiał dziennikarzom wypowiedzi przed drukiem. - To, że dziennikarze nie mieli więcej informacji, to wina samego powoda - mówiła sędzia. - Powód powinien był sam, wiedząc w jak niezręcznej jest sytuacji, odpowiadać uczciwie i udzielać wszechstronnych informacji - dodawała.

Dzisiaj Sąd Apelacyjny oddalił apelację "Super Expressu", potwierdzając ustalenia sądu I instancji. - Informacje, które mieli dziennikarze, nie uprawniały ich do zamieszczenia takiego tytułu publikacji, jaki się ukazał - mówiła sędzia Barbara Trębska.

Pełnomocnik dziennikarzy mec. Grzegorz Rybicki zapowiedział kasację do SN. Powiedział, że dziennikarze zachowali "szczególną staranność".
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Super Express" przegrał

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl