SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef marketingu Apple TV+ rezygnuje z pracy

JP Richards, dyrektor ds. strategii marketingowej Apple TV+, zrezygnował ze stanowiska. Menedżer pełnił swoją funkcję od 2021 roku, motywy jego decyzji nie są znane, jedną z przyczyn może być słaba pozycja Apple TV+ na rynku VoD.

JP RichardsArticle

Serwis VoD Apple TV+ wystartował na rynku na początku listopada 2019 r. Platforma jest dostępna także w Polsce, miesięczny abonament kosztuje 24,99 zł miesięcznie.

Od początku swojego debiutu Apple TV+ miała słabe notowania wśród odbiorców, głównie z powodu skromnej oferty filmowej w porównaniu z konkurencyjnymi serwisami. W efekcie, według danych z jesieni 2021 r. Apple TV+ miał mniej niż 20 mln subskrybentów.

Apple TV+ bez szefa marketingu

Teraz serwis Variety, powołując się na własne źródła poinformował, że JP Richards, dyrektor ds. strategii marketingowej Apple TV+, zrezygnował ze stanowiska.

Richards dołączył do firmy w styczniu 2021 r. i podlegał szefowi marketingu wideo w Apple, Chrisowi Van Amburgowi. Przed rozpoczęciem pracy w Apple menedżer pełnił funkcję wiceprezesa ds. marketingu światowego w Warner Bros. Pictures, gdzie był odpowiedzialny za rozwój, strategię i realizację kampanii filmowych. Pracował przy takich tytułach wytwórni WB jak „Wonder Woman”, „Aquaman”, „Joker”, „A Star Is Born”, czy „Creed” i „Creed 2”.

Przed podjęciem pracy w WarnerMedia, Richards spędził 12 lat w Universal Pictures, gdzie kierował kampaniami cyfrowymi m.in. dla filmów o Jasonie Bourne, seriach „Szybcy i wściekli” oraz „Despicable Me”.

Podczas pracy Richardsa w Apple wypuszczono na rynek takie filmy, jak „Cherry” Toma Hollanda, nagrodzony Oscarem za najlepszy film „CODA”, przygodowy film science fiction „Finch” Toma Hanksa, inscenizowany musical „Come From Away” oraz dramat „Swan Song”.

Czytaj także: iPhone’y i usługi napędzają sprzedaż Apple. Koncern z 25 mld dolarów kwartalnego zysku

Oficjalnie przyczyn rezygnacji Richardsa nie podano, ale jednym z czynników może być niedostateczna popularność platformy Apple TV+. Według źródeł, odchodzący menedżer rozważa kilka nowych możliwości zawodowych. Oczekuje się, że Apple wskaże jego następcę w ciągu najbliższych tygodni.

Według zapowiedzi wśród nadchodzących filmów firmowanych przez Apple znajdą się: „Emancypacja” reżysera Antoine'a Fuqua, z gwiazdą i producentem Willem Smithem, „Zabójcy z Księżyca Kwiatów” w reżyserii Martina Scorsese, z Leonardo DiCaprio, Robertem De Niro i Lily Gladstone, „Snow Blind”, z Jakiem Gyllenhaalem w roli głównej i Gustavem Möllerem jako reżyserem, oraz „Spirited”, współczesna muzyczna adaptacja „Opowieści Wigilijnej” Karola Dickensa.

Trzeba zaznaczyć, że odejście Richardsa to ostatnio nie jedyny taki przypadek w ekosystemie Apple’a. Niedawno Ian Goodfellow, dyrektor Apple ds. uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji po trzech latach pracy odszedł z firmy. Menedżer nie krył, że powodem jego rezygnacji jest obecna polityka koncernu, który zmusza pracowników do powrotu do biur po pandemii, co u wielu zatrudnionych wywołuje sprzeciw.

Czytaj także: Apple kończy z iPodem. Kultowe urządzenie ustąpiło miejsca smartfonom

Dołącz do dyskusji: Szef marketingu Apple TV+ rezygnuje z pracy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TT
W ostatnim czasie AppleTV+ zyskuje. A niektóre seriale (jak np. Rozdzielenie) to prawdziwe perełki.
odpowiedź
User
Lumon
strategia serilaowa Appla, dobry pomysł - maksymalne rozwleczenie na nie wiadomo ile sezonów, vide Rozdzielenie i Servant, vide przyciągnijmy jak najwięcej frajer*w żeby umierali z ciekawości, zaczyna się jak widać mścić
odpowiedź