SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szefowe BUSINESS INSIDER Global Trends Festival: Pokażemy przyszłość biznesu po koronawirusie

Aleksandra Brzozowska, Head of BUSINESS INSIDER Global Trends Festival oraz Martyna Majchrzak, dyrektor zarządzająca serwisów wertykalnych Ringier Axel Springer Polska w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl opowiadają o programie i prelegentach międzynarodowej edycji konferencji BUSINESS INSIDER Global Trends Festival, która rozpocznie się 19 października 2020 roku. Tematem przewodnim wydarzenia będą skutki pandemii Covid-19 dla światowego biznesu. BUSINESS INSIDER Global Trends Festival to pierwsza taka globalna konferencja, odbywająca się w całości online, w różnych strefach czasowych na czterech międzynarodowych scenach.

Konferencja BUSINESS INSIDER Global Trends Festival 2020 oferuje szeroki program zapewniając możliwość obejrzenia wystąpień nie zawsze oczywistych prelegentów. W obecnej edycji pojawią się m.in. Robert Lewandowski oraz Reed Hastings. O czym będą mówić najbardziej znany obecnie polski piłkarz oraz szef Netfliksa? Jaka jest lista wszystkich tegorocznych prelegentów?

Aleksandra Brzozowska (AB): Spojrzenie światowej klasy sportowca skoncentruje się na roli skupienia i wytrwałości w dążeniu do sukcesu, a temat rozmowy brzmi: „The Focused Leader – rola skupienia i wytrwałości w dążeniu do sukcesu z perspektywy światowej klasy sportowca”.
Reed Hastings opowie natomiast o trendach konsumpcyjnych w obszarze domowej rozrywki oraz czy jest to dla nas rzeczywiście rekompensata za brak możliwości socjalizacji poza domem czy jej uzupełnienie.
Każdy dzień konferencji ma swoje gwiazdy i będzie dotyczył innej tematyki.
Pierwszego dnia tematy koncentrują się wokół globalnej gospodarki, zaburzonego łańcucha dostaw, sytuacji w poszczególnych branżach i na światowych giełdach.
Tego dnia główną gwiazdą jest Nouriel Roubini, ekonomista, który jako pierwszy przewidział kryzys w 2008 r. i zyskał przydomek „Dr. Doom.”
W wystąpieniu Lorda Grimstone of Boscobel będzie mowa o rynku inwestycyjnym po Brexicie w Zjednoczonym Królestwie, a o obecnej sytuacji na giełdzie w Stanach Zjednoczonych opowie Adena T. Friedman z NASDAQ.
Kolejnego dnia mówimy o trendach wynikających ze zmian społecznych, zarówno w obszarze produktów, jak i usług. Tu zobaczymy wspomnianego wcześniej Reeda Hastingsa, a także wiceprezesa globalnej platformy rozrywkowej TIK TOK – Blake Chandlee, prezesa systemu międzynarodowych płatności Klarna, Sebastiana Siemiątkowskiego czy Profesora Nicolasa Blooma z uczelni Stanford. Na wirtualnej scenie pojawi się również Molly Nagler z PepsiCo.
Środa będzie dniem poświęconym zrównoważonemu rozwojowi, który rozpoczyna się przemówieniem Boyana Slat z The Ocean Clean up, następnie na wirtualną scenę wejdzie Phil Graves z Patagonii, by przejść do tematów związanych z przyszłością zasobów naszej planety. Po nim Stuart Kronauge z Beyond Meat wystąpi z prezentacją na temat swoich nowatorskich badań w obszarze roślinnych substytutów mięsa i zrównoważonej produkcji żywności.
Czwartek połączy tematy z obszaru technologii. Sebastian Thrun, założyciel Google X i twórca pierwszych w pełni autonomicznych pojazdów wystąpi w temacie przyszłości mobilności, a Panos Panay z Microsoft, Poppy Gustawsson (Darktrace) i Young Song Prezes Samsunga poruszą tematy z obszaru cyfrowych danych, bezpieczeństwa i sztucznej inteligencji. Na scenie tego dnia wystąpi również Audrey Tang, minister cyfryzacji z Tajwanu.
Piątek to ostatni dzień konferencji stanowiący o trendach w obszarze nowoczesnych organizacji. Mówimy tu o przyszłości związanej z pracą zdalną, nowymi sposobami zarządzania, rekrutacji oraz dobrostanem pracowników. Tego dnia zostaną także poruszone tematy inspiracyjne, jak wywiad z Robertem Lewandowskim, czy dywagacje o wartości autentycznego przywództwa z Ray Dalio (Bridgewater Associates).

Obecna odsłona BUSINESS INSIDER Global Trends Festival jest inna niż poprzednie. Z powodu pandemii koronawirusa konferencja została w całości przeniesiona do internetu. Jakie konsekwencje i wyzwania niesie ze sobą taka formuła wydarzenia? Czy jest ona prostsza, czy trudniejsza w realizacji w porównaniu z tradycyjną odsłoną? Jak wielu ludzi nad nią czuwa? Jakie były koszty wersji online w zestawieniu z tradycyjną odsłoną?

Martyna Majchrzak (MM): Pandemia całkowicie zmieniła biznes eventowy. Dla nas także był to moment redefinicji projektu Trends Festival i zupełnej zmiany opracowanej wcześniej strategii. Stworzenie eventu w 100 proc. digitalowego to z jednej strony duże ryzyko – podczas pandemii eventy były albo odwoływane, albo przenosiły się  do online. Oferta webinarów, mniejszych wydarzeń organizowanych na żywo w sieci jest niezwykle bogata, a konkurencja ogromna. Potraktowaliśmy jednak tę sytuację jako szansę stworzenia czegoś spektakularnego i naprawdę globalnego, w ścisłej współpracy z innymi rynkami, wykorzystując silne strony każdej z edycji Business Insidera. Dzięki temu mamy szansę stworzyć wydarzenie ciekawe i dostępne dla uczestników ze wszystkich kontynentów. Nasz event to kilka scen na żywo: scena główna – Globalna oraz sceny z USA, Berlina, Warszawy i Azji - Pacyfik. Stworzyliśmy unikalny, międzynarodowy program, w którym obok Roberta Lewandowskiego będzie można zobaczyć takie osoby jak założyciel Netflixa czy genialna minister cyfryzacji Tajwanu, dla której w teście IQ zabrakło skali.  
Na pewno pierwsza edycja digitalowego, globalnego eventu jest dla nas trudniejsza niż poprzednie. Po pierwsze ze względu na skalę i złożoność projektu. Takie rzeczy, jak choćby organizacja pracy zespołu funkcjonującego w kilku strefach czasowych. Po drugie dlatego, że w świecie cyfrowym trudniej jest utrzymać uwagę widzów, zapewnić im satysfakcjonujące i ciekawe możliwości networkingu i nawiązania relacji ze speakerami. Mam nadzieję, że nam się to uda.
Co do kosztów – event online w takiej skali wbrew pozorom nie jest tańszy. Żeby zapewnić jakość i doskonałe wrażenia potrzebna jest dobra platforma i całe zaplecze osób, które takie wydarzenie tworzą i obsługują na żywo. To wiele tygodni pracy kilkudziesięciu osób.  

Na czym skoncentrowany jest program obecnej odsłony BUSINESS INSIDER Global Trends Festival?

AB: Program tegorocznej edycji skoncentrowany jest na trendach w biznesie w nowej, po COVIDowej rzeczywistości. Nie koncentrujemy się na pandemii i jej trwaniu, a raczej na nowym porządku w biznesie jaki po niej nastąpi, branżach które skorzystają na obecnej sytuacji, zmianach społecznych oraz trendach które już dziś obserwujemy na świecie.

Co zrobić, jeśli w tym samym czasie odbywają się prelekcje, w których chcemy wziąć udział?
 
AB: Na naszej platformie przygotowaliśmy ponad 60 godzin treści: live, on demand i warsztatów. Całość dostępna będzie jeszcze 12 miesięcy po wydarzeniu, dla każdej osoby zarejestrowanej na konferencję, która zakupi bilet Plus lub VIP.

Jakie korzyści dla marki Ringier Axel Springer i Business Insider płyną z organizacji takiego wydarzenia? Wiadomo, że niektórzy wydawcy zrezygnowali z urządzania własnych konferencji…

MM: Misją BUSINESS INSIDER Global Trends Festival jest opowiadanie i dyskutowanie o trendach, które zmienią świat biznesu w najbliższych 3 latach. Zapraszamy najlepszych ekspertów, którzy dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i – nie mam wątpliwości -  zainspirują naszych odbiorców do wielu cennych zmian. Jesteśmy jako Ringier Axel Springer Polska i Business Insider dumni, że mogliśmy stać się platformą do takiej wymiany myśli i wiedzy. Bo Global Trends Festival to więcej niż event - to miejsce do poznania ludzi biznesu i managerów z całego świata,  ale też miejsce zdobywania wiedzy w dowolnym, najbardziej dogodnym momencie - treści z konferencji dostępne będą dla posiadaczy biletów „Plus” oraz „VIP” on demand przez cały rok.
Dla BI to też nowy kierunek w tworzeniu i monetyzacji treści – najbardziej jakościowych, dostępnych live i on demand za opłatą.  

Business Insider to silna międzynarodowa marka medialna. Jak radzi sobie w Polsce? Czego najbardziej oczekują obecnie odbiorcy w trudnym okresie dla rynku? Które treści cieszą się największym zainteresowaniem i zaangażowaniem?

MM: Na świecie jesteśmy największą digitalową marką biznesową, docieramy miesięcznie do ponad 150 mln użytkowników. Rośniemy globalnie i również w Polsce, zarówno jeśli chodzi o zasięg, jak i pozycję biznesową.
Mamy dla naszych czytelników wyjątkową ofertę – mówimy o biznesie w szerszym wymiarze: informujemy, wyjaśniamy, pokazujemy biznes przez pryzmat ludzi, pokazujemy zmieniający się świat biznesu i startupów w połączeniu z nowymi technologiami, zmianami w stylu zarządzania, pracy i prowadzeniu firm.  
Popularnością cieszą się u nas zarówno newsy biznesowe i technologiczne, jak i informacje o trendach, rozwoju osobistym i oczywiście rozmowy z najlepszymi ekspertami, liderami, założycielami firm i startupów.

Dołącz do dyskusji: Szefowe BUSINESS INSIDER Global Trends Festival: Pokażemy przyszłość biznesu po koronawirusie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl