SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sześć płatnych tygodników lokalnych w internecie od Polskapresse. Od 2,49 do 69,90 zł

Grupa Polskapresse udostępniła w formie płatnych serwisów i e-wydań pięć tygodników lokalnych („Gryf Kościerski”, „Tygodnik Głogowski”, „Gazeta Gorlicka”, „Tygodnik ITS”, „Ziemia Kaliska”) dodawanych do jej dzienników regionalnych oraz uruchomiła szósty taki tytuł - „Śląsk Plus”. - Chcemy pokazać użytkownikom, że za dobrą i wartościową treść w internecie trzeba płacić - tłumaczy wydawca.

Article

Do tej pory „Gryf Kościerski”, „Tygodnik Głogowski”, „Gazeta Gorlicka”, „Tygodnik ITS” i „Ziemia Kaliska” były co tydzień dodawane do weekendowych wydań dzienników regionalnych Grupy Polskapresse (odpowiednio: „Dziennika Bałtyckiego”, „Gazety Wrocławskiej”, „Gazety Krakowskiej”, „Dziennika Łódzkiego” i „Głosu Wielkopolskiego”, a w internetowych serwisach dzienników pojawiały się tylko wybrane teksty.

Od zeszłego weekendu także w internecie udostępniana jest pełna zawartość tygodników - w serwisach gryfkoscierski.pl, tygodnikglogowski.pl, gazetagorlicka.pl, tygodnikits.pl i ziemiakaliska.com.pl treści są uzupełnione o galerie zdjęć, wideo, mapy, infografiki czy interaktywne wykresy. Ponadto można przeglądać i pobrać e-wydania w formie PDF.

Jednocześnie Polskapresse uruchomiła jedynie w wersji internetowej kolejny taki tygodnik - „Śląsk Plus”, redagowany przez zespół „Dziennika Zachodniego” pod kierownictwem Marka Twaroga.

- Z jednej strony tygodniki online będą nawiązywały do swoich drukowanych odpowiedników, bo to silne lokalne marki, z drugiej będą bogatsze o wszystko to, co umożliwia dzisiejszy internet, choćby nowoczesne rozwiązania do prezentowania danych, powiązania z innymi płatnymi serwisami. Generalnie, szukamy dla naszych czytelników możliwie wiele wartości dodatkowych - opisuje Tomasz Krawczyk, dyrektor rozwoju redakcyjnego w Grupie Polskapresse, który odpowiadał za przygotowanie i wdrożenie tego projektu.

Korzystanie z serwisów przez 7 dni kosztuje 2,49 zł, przez 30 dni - 8,90 zł, przez pół roku - 39,90 zł, a przez rok - 69,90 zł. Kolejne wydania tygodników będą udostępniane w czwartki o godz. 18:00, a w przypadku „Śląska Plus” - w piątki o 7:00.

W ramach prenumeraty użytkownik otrzymuje też pełny dostęp do serwisu ekstramagazyn.pl, zbierające najlepsze artykuły z wszystkich tytułów Grupy Polskapresse. Ponadto po pierwszej rejestracji zyskuje się 7-dniowy bezpłatny dostęp.

Grupa Polskapresse nie ujawnia, ilu chciałaby pozyskać czytelników płacących za dostęp do tygodników w internecie. - Cel, który chcemy osiągnąć uruchamiając projekt tygodników online, to pokazanie użytkownikom że za dobrą i wartościową treść w internecie trzeba płacić. Dostarczając bardzo dobry produkt, chcemy zmieniać optykę, że w internecie wszystko musi być za darmo. Aby to zrealizować, oprócz dobrych i lokalnych treści, dajemy szereg wartości dodanych. W ten sposób chcemy przekonać do naszego rozwiązania jak największą grupę odbiorców - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Pazio, rzeczniczka prasowa wydawnictwa.

- Tytuły do projektu pilotażowego zostały wybrane głównie między innymi ze względu na rozpoznawalność marki w regionie, ich pozycji rynkowej - dodaje Pazio. Czy w internecie zostaną odpłatnie udostępnione kolejne tygodniki lokalne Polskapresse? - Będziemy obserwować projekt pilotażowy. Do każdego z naszych projektów i rynków, na jakich działamy, będziemy podchodzili indywidualnie - zaznacza rzeczniczka firmy.

Działające już serwisy sześciu tygodników został stworzony w technologii Responsive Web Design, dzięki czemu wyświetlają się bez problemów na wszystkich urządzeniach do przeglądania internetu. Nad projektem pracował zespół działu rozwoju redakcyjnego Polskapresse pod kierownictwem Wojciecha Kozaka, a szatę graficzną przygotował Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny wydawnictwa.

W serwisach jak na razie nie są wyświetlane jakiekolwiek reklamy. - W przyszłości, jeśli w ogóle miałyby pojawić się, to tylko w wersji premium i tylko nieinwazyjne formy. To będzie wysmakowana, nienachalna forma reklamowa, która będzie współgrała z istotą samego produktu - mówi Joanna Pazio.

Start witryn będzie wspierać kampania reklamowa w tytułach prasowych i internetowych Grupy Polskapresse.

W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” wynosiła 45 851 egz., „Głosu Wielkopolskiego” - 32 388 egz., „Dziennika Bałtyckiego” - 27 640 egz., „Dziennika Łódzkiego” - 24 684 egz., „Gazety Krakowskiej” - 18 649 egz., a „Gazety Wrocławskiej” - 17 791 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich dzienników regionalnych).

W lipcu br. serwis Dziennikzachodni.pl zanotował 811,7 tys. użytkowników i 5,7 mln odsłon, Gazetawroclawska.pl - 712,7 tys. użytkowników i 12,08 mln odsłon, Gazetakrakowska.pl - 343,4 tys. użytkowników i 3,29 mln odsłon, Gloswielkopolski.pl - 298,8 tys. użytkowników i 3,42 mln odsłon, Dzienniklodzki.pl - 276,6 tys. użytkowników i 3,85 mln odsłon, a Dziennikbaltycki.pl - 234 tys. użytkowników i 1,84 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sześć płatnych tygodników lokalnych w internecie od Polskapresse. Od 2,49 do 69,90 zł

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa1
Ślunsk plus
odpowiedź
User
kato
Slask Plus. Bylem, widzialem, podoba mi sie. Gratulacje:)
odpowiedź
User
jch
Jaki frajer zapłaci za takie coś? Ledwo papier sprzedają
odpowiedź