Sześć projektów z Polski dostanie 1,63 mln euro w piątej rundzie finansowania Google DNI

W najnowszej serii Google Digital News Initiative (DNI) wyłoniono wydawców, którzy otrzymają dofinansowanie na realizację innowacyjnych rozwiązań medialnych. 98 projektów z 28 krajów otrzyma w sumie 21,2 mln euro. Z Polski wsparcie w łącznej kwocie 1,63 mln euro dostaną Burda Media, Piotr Fedorczyk, PbeM, Gazeta Wyborcza, Grupa Interia i Edge NPD.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Projekt DNI został uruchomiony przez Google w kwietniu 2015 r., w październiku tego samego roku ruszył nabór do pierwszej rundy tej inicjatywy. Program zakłada finansowe wspieranie wysokiej jakości dziennikarstwa dzięki wykorzystaniu technologii i innowacji. Teraz Google poinformował, że zakończyła się 5. runda DNI Fund, do której zgłoszenia były przyjmowane do 9 kwietnia br.

W obecnej edycji DNI granty otrzymało 98 projektów z 28 krajów w łącznej kwocie 21,2 mln euro. Google informuje, że razem ze wszystkimi poprzednimi projektami przekazał już 115,2 mln euro z Funduszu DNI na wsparcie innowacyjnych projektów w europejskich mediach.

Największa liczba projektów zakwalifikowanych do finansowania pochodziła z Francji (13), Niemiec (12) oraz z Włoch (9). Najwięcej aplikacji znalazło się w kategorii prototypów – 39 projektów z tego segmentu otrzyma granty DNI.

grafika

W 5. rundzie wsparcie z Funduszu DNI otrzymało 6 projektów z Polski, które łącznie otrzymają finansowanie w kwocie 1,63 mln euro. Na liście znalazły się następujące projekty:

Burda Media Poland - TellastoryNarzędzie pomagające wydawcom w wizualizowaniu treści i ich monetyzacji.

Piotr Fedorczyk - Interactive Documentary ComposerZestaw narzędzi do tworzenia interaktywnych filmów dokumentalnych. PBeM Sp. z o.o. wraz z Intergol, iMedia, Korso, Południowa Oficyna Wydawnicza i Wspólnota - Unifying Local MediaPlatforma pozwalająca na współpracę lokalnych wydawców.

Gazeta Wyborcza - „Harmony. Smarter reader’s journey” Narzędzie pozwalające wydawcom na połączenie reklamowego i subskrypcyjnego modelu biznesowego.

Grupa Interia.pl Media Sp. z o.o. - Live Coverage & Community Engagement ProjectPlatforma pozwalająca dziennikarzom na informowanie szerokiej grupie odbiorców o lokalnych wydarzeniach.

Edge NPD Sp. z o.o. - AI Bots & Trolls FilterOparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie ułatwiające wydawcom walkę z botami oraz sztucznymi źródłami ruchu na ich stronach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej