SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sześć projektów z Polski dostanie 1,63 mln euro w piątej rundzie finansowania Google DNI

W najnowszej serii Google Digital News Initiative (DNI) wyłoniono wydawców, którzy otrzymają dofinansowanie na realizację innowacyjnych rozwiązań medialnych. 98 projektów z 28 krajów otrzyma w sumie 21,2 mln euro. Z Polski wsparcie w łącznej kwocie 1,63 mln euro dostaną Burda Media, Piotr Fedorczyk, PbeM, Gazeta Wyborcza, Grupa Interia i Edge NPD.

Article

Projekt DNI został uruchomiony przez Google w kwietniu 2015 r., w październiku tego samego roku ruszył nabór do pierwszej rundy tej inicjatywy. Program zakłada finansowe wspieranie wysokiej jakości dziennikarstwa dzięki wykorzystaniu technologii i innowacji. Teraz Google poinformował, że zakończyła się 5. runda DNI Fund, do której zgłoszenia były przyjmowane do 9 kwietnia br.

W obecnej edycji DNI granty otrzymało 98 projektów z 28 krajów w łącznej kwocie 21,2 mln euro. Google informuje, że razem ze wszystkimi poprzednimi projektami przekazał już 115,2 mln euro z Funduszu DNI na wsparcie innowacyjnych projektów w europejskich mediach.

Największa liczba projektów zakwalifikowanych do finansowania pochodziła z Francji (13), Niemiec (12) oraz z Włoch (9). Najwięcej aplikacji znalazło się w kategorii prototypów – 39 projektów z tego segmentu otrzyma granty DNI.

W 5. rundzie wsparcie z Funduszu DNI otrzymało 6 projektów z Polski, które łącznie otrzymają finansowanie w kwocie 1,63 mln euro. Na liście znalazły się następujące projekty:

Burda Media Poland - Tellastory
Narzędzie pomagające wydawcom w wizualizowaniu treści i ich monetyzacji.

Piotr Fedorczyk - Interactive Documentary Composer
Zestaw narzędzi do tworzenia interaktywnych filmów dokumentalnych.
 
PBeM Sp. z o.o. wraz z Intergol, iMedia, Korso, Południowa Oficyna Wydawnicza i Wspólnota - Unifying Local Media
Platforma pozwalająca na współpracę lokalnych wydawców.

Gazeta Wyborcza - „Harmony. Smarter reader’s journey”
Narzędzie pozwalające wydawcom na połączenie reklamowego i subskrypcyjnego modelu biznesowego.

Grupa Interia.pl Media Sp. z o.o. - Live Coverage & Community Engagement Project
Platforma pozwalająca dziennikarzom na informowanie szerokiej grupie odbiorców o lokalnych wydarzeniach.

Edge NPD Sp. z o.o. - AI Bots & Trolls Filter
Oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie ułatwiające wydawcom walkę z botami oraz sztucznymi źródłami ruchu na ich stronach.

Łącznie, razem z piątą rundą grantów z Funduszu DNI, Google wsparł 28 projektów w Polsce na łączną kwotę ponad 5,4 mln euro, czyli ponad 23,5 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sześć projektów z Polski dostanie 1,63 mln euro w piątej rundzie finansowania Google DNI

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Observer
Gratulacje dla kolegów. Wiem jak niełatwo napisać porządny projekt, i żeby jeszcze go Google docenił. Zazdraszczam :)
9 13
odpowiedź
User
TenCoWie
congrats dla EDGE :)
9 9
odpowiedź
User
Joe
Google da łaskawie 1,63 mln euro. Pytanie: ile Google powinno zapłacić podatku w Polsce za 2017 rok, a ile zapłaciło?
10 8
odpowiedź