SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sztuczna inteligencja pomoże dziennikowi „The New York Times” w utrzymaniu czytelników

„The New York Times” zapowiedział, że zamierza zainwestować w rozwiązania z dziedziny sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Mają one pomóc wydawcy w tworzeniu spersonalizowanej oferty dla każdego użytkownika i utrzymaniu subskrybentów przy tytule.

Article

O planach związanych z wprowadzeniem nowych rozwiązań technologicznych poinformowała Meredith Kopit Levien, szefowa „New York Timesa” ds. operacyjnych podczas konferencji UBS Global Media and Communications.

Menedżerka dziennika zapowiedziała, że w najbliższym czasie wydawca przeznaczy poważne środki na rozwój rozwiązań z dziedziny sztucznej inteligencji (AI) oraz uczenia maszynowego i zatrudni odpowiednich specjalistów z tego segmentu.

Nowoczesne platformy technologiczne mają stworzyć system pozwalający na oferowanie czytelnikom cyfrowych wersji „NYT” wysoce spersonalizowanych treści, co ma pomóc w utrzymaniu przy dzienniku zdobytych wcześniej subskrybentów.

Co prawda gazeta nie może narzekać na brak odbiorców płacących za treści (obecnie ma ponad 4 mln prenumeratorów, z czego z górą 3 mln to subskrybenci wersji cyfrowej), jednak szefostwo gazety widzi problem w utrzymaniu części z nich oraz w oferowaniu użytkownikom odpowiednich treści.

Meredith Kopit Levien ujawniła, że część nowych subskrybentów „NYT” po zakończeniu promocyjnej oferty dostępu do dziennika rezygnuje z dalszej prenumeraty. Jednocześnie większość odbiorców gazety czyta jedynie niewielką część z ponad 200 artykułów które pojawiają się codziennie na łamach „NYT”.

W tej sytuacji wydawca zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję oraz mechanizmy uczenia maszynowego do stworzenia wysoce spersonalizowanej oferty dla każdego z czytelników zbudowanej na podstawie jego zachowań i treści po które najchętniej sięga. Levien wyjaśnia, że z jednej strony zwiększy to zaangażowanie stałych odbiorców, z drugiej zaś może zachęcić nowych subskrybentów do tego, by po okresie promocji i płacenia niższego abonamentu zechcieli pozostać wśród prenumeratorów dziennika.

W III kwartale 2018 roku dziennik „The New York Times” zanotował przychody wyższe o 8 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym, lecz zysk netto wydawcy zmniejszył się do kwoty 24,9 mln dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sztuczna inteligencja pomoże dziennikowi „The New York Times” w utrzymaniu czytelników

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krajewski Tadeusz
Wydadzą miliony dolarów i dowiedzą się tego, co wie każdy redaktor naczelny od czterdziestu lat: niektórzy ludzie płacą za prenumeratę i nawet nie czytają. Nie wolno ich o to pytać, bo oni lubią mieć i stać ich na to, żeby mieć. Każde pytanie wywoła proces myśliwi, który w 4/5 skończy się anulowaniem prenumeraty.
11 9
odpowiedź
User
Krasawica
Gdy do robienia sensownych mediów brakuje zwykłej inteligencji, to trzeba sięgnąć po sztuczną.
11 9
odpowiedź
User
Pankracy
Postanowili zakasować Orwella.
Wyhodują rzesze ludzi siedzących we własnych bańkach informacyjnych. Tyle, że w porównaniu z dzisiejszymi - będą to bańki informacyjne do kwadratu.
11 8
odpowiedź
User
Piotrek
Szkoda,że nikt kto bierze tam grubą kasę nie wpadł na pomysł, że może czytelnicy odchodzą bo gazeta jest kiepska?
9 8
odpowiedź