SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile wdraża model zarządzania Agile. Automatyzacja procesów i korzyści dla użytkowników

T-Mobile Polska poinformował, że od kilku miesięcy wdraża u siebie model zarządzania o nazwie Agile. Nowy sposób pracy sprawił, że firma zautomatyzowała wiele procesów wewnętrznych, w tym testy produktów, które wkrótce pojawią się na rynku i będą służyć klientom. - Musimy błyskawicznie reagować na potrzeby rynku i konsumentów, a dzięki przestawieniu całej struktury zarządzania w modelu Agile jesteśmy w stanie to robić skuteczniej niż kiedykolwiek - zaznacza Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska.

Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile PolskaArticle

Agile to nowoczesna metodyka w zarządzaniu zadaniami, projektami czy nawet całą firmą, która całkowicie zmienia sposób pracy i pomaga zwiększyć wydajność. Według firmy konsultingowej McKinsey & Company organizacje, które przechodzą na Agile, mają nawet o 50 proc. większe szanse prześcignąć tradycyjną konkurencję, a ich klienci są bardziej zadowoleni z poziomu dostarczanych usług.

Struktury Agile lepiej odpowiadają na zapotrzebowanie klientów i pozwalają szybciej rozwijać produkty i usługi dopasowane do ich potrzeb. Dodatkowo, na niemal każdym etapie przygotowania produktu, np. oferty, możliwe jest błyskawiczne dopasowanie go do zmieniającej się sytuacji.

Czytaj także: T-Mobile buduje w Warszawie nowe data center

Agile w T-Mobile Polska

Teraz T-Mobile Polska poinformował, że od kilku miesięcy jako pierwszy polski operator telekomunikacyjny wdraża u siebie model. Agile.

Jak zaznacza telekom zmiana sposobu zarządzania projektami na wielu płaszczyznach jednocześnie w tak dużej firmie jak T-Mobile wymagała przemodelowania wielu kluczowych obszarów jej działalności.

- Musimy pamiętać, że firmy takie jak nasza, szczególnie w tak trudnych okresach dla gospodarki mają kluczowe znaczenie i nie możemy pozwolić sobie na to, by działać w klasycznych dla ubiegłego wieku modelach zarządzania – wyjaśnia w komunikacie Andreas Maierhofer, szef T-Mobile Polska.

W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu ideą Agile jest założenie, że w trakcie budowy projektu czy usługi nie wiadomo dokładnie, jak będzie wyglądał cały przebieg pracy. Dlatego dzielony jest on na krótkie (zazwyczaj trwające od 1 do 4 tygodni) etapy, nazywane sprintami.

W ich trakcie zespół projektowy samodzielnie zajmuje się danym rozwiązaniem, testuje je, zbiera informacje od klientów i zmienia produkt zgodnie z ich preferencjami. Finalne rozwiązanie czy usługa testowana jest więc w mniejszych, regularnie tworzonych częściach, co pozwala na błyskawiczne reagowanie na wszelkie niezbędne zmiany i gwarantuje najszybsze wprowadzenie nowych usług.

Pierwsze produkty wypracowane w Agile już na rynku

T-Mobile zapewnia, że od czasu wprowadzenia nowej metodologii wypracowano już wiele nowych produktów w znacznie krótszym czasie niż dotychczas. Według operatora jednak nie tylko czas gra tutaj tak ważną rolę. Istotne jest jednocześnie większe zadowolenie pracowników z projektów, w których biorą udział i poczucie odpowiedzialność za nie na każdym etapie.

Pierwszym „nowym” produktem było Happy Fridays, czyli usprawnienie aplikacji „Mój T-Mobile”. Dzięki temu użytkownicy w każdy piątek mogą aktywować specjalny, bezpłatny prezent.

Czytaj także: Inea i T-Mobile z najszybszym internetem w maju. 5G w T-Mobile ze średnią prędkością 72 Mb/s

Według Piotra Fedora, Pre-paid tribe lead w T-Mobile dzięki komplementarnym kompetencjom wszystkich zaangażowanych zespołów udało się w trakcie prac nad aplikacją kilkukrotnie skrócić czas wejścia produktu na rynek. W tradycyjnym modelu zarządzania projektami trwałoby to zdecydowanie dłużej. Nowe podejście umożliwiło też znaczne przyspieszenie wdrożenie cyfrowego systemu do komunikacji z siecią jednego z partnerów telekomunikacyjnych, w niecałe 3 miesiące od rozpoczęcia prac został on oddany do użytku.

Filozofia Agile ma się przekładać także na inne dziedziny pracy operatora. W ciągu ostatnich miesięcy udało się zoptymalizować wiele procesów wewnętrznych, np. wprowadzić automatyczne testy, które w znacznym stopniu skróciły czas przygotowywania nowych ofert i taryf dla klientów.

W jednym zespole (tzw. tribe) pracowali wspólnie specjaliści od IT, programowania, marketingu czy sprzedaży, a rozwiązanie na bieżąco dostosowywane było do potrzeb wszystkich zainteresowanych.

- Wydarzenia ostatnich miesięcy pokazały, że telekomunikacja jest krwioobiegiem gospodarki – zaznacza Andreas Maierhofer. - Przypomniały nam jednocześnie, że nic nie jest nam dane na zawsze. W każdej chwili może się wydarzyć coś, co przemodeluje cały styl życia Polaków. Musimy błyskawicznie reagować potrzeby rynku i konsumentów, a dzięki przestawieniu całej struktury zarządzania w model Agile jesteśmy w stanie to robić skutecznie niż kiedykolwiek – zapewnia szef T-Mobile Polska.

W pierwszym kwartale br. T-Mobile Polska osiągnął wzrost przychodów o 4,1 proc. do 1,557 mld zł oraz zysku EBITDA AL o 4 proc. do 414 mln zł. Na koniec marca operator miał 10,98 mln klientów: 7,53 mln abonentów i 3,45 mln klientów ofert prepaidowych.

Czytaj więcej: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile wdraża model zarządzania Agile. Automatyzacja procesów i korzyści dla użytkowników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl