SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

T-Mobile Polska z wyższymi wpływami i zyskiem. 400 tys. nowych klientów

W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska osiągnął 1,69 mld zł przychodów (5,5 proc. więcej niż rok wcześniej) i 418 mln zł zysku EBITDA (po wzroście o 11,5 proc. w skali roku). Na koniec września firma miała 10,69 mln klientów, o 396 tys. więcej niż rok wcześniej.

Wśród 10,69 mln klientów T-Mobile Polska na koniec września br. 3,54 mln stanowili użytkownicy ofert prepaidowych, 7,15 mln - abonenci. Tych pierwszych przybyło w skali roku 41 tys., a tych drugich - 355 tys.

Natomiast z kwartału na kwartał liczba klientów firmy zwiększyła się o 84 tys., cały ten wzrost przypadł na abonentów.

- Nasze wyniki pokazują to wyraźnie: mimo że polski rynek cechuje ogromna presja na ceny, to jednak jest na nim miejsce na takiego operatora jak T‑Mobile – skupiającego się na najwyższej jakości usług oraz konkurującego o klienta dzięki najnowszym technologiom oraz najlepszej jakości obsługi. Szczególnie cieszy nas stały spadek współczynnika odejść (churn), który w segmencie klientów kontraktowych osiągnął poziom najniższy od drugiego kwartału 2012 r. - to zasługa konsekwentnych inwestycji w jakość wszystkich punktów styku z klientem - komentuje Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska. Wskaźnik churn w minionym kwartale wyniósł 0,8 proc.

- W efekcie, nie tylko wzrosła liczba klientów, ale także średni przychód z klienta (ARPU). Oznacza to, że nasi klienci coraz chętniej wybierają wyższe plany taryfowe oraz korzystają z usług dodatkowych. Te czynniki przyczyniły się do poprawy naszego wyniku finansowego - dodaje Maierhofer.

T-Mobile Polska miał w minionym kwartale 1,688 mld zł wpływów (5,5 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 418 mln zł skorygowanego zysku EBITDA (po wzroście o 11,5 proc. rok do roku). Firma zaznaczyła, że EBITDA zwiększyła się tak mocno głównie za sprawą sezonalizacji.

Marzą EBITDA firmy wzrosła w skali roku z 23,4 do 24,8 proc.

- Niższy churn, wzrost bazy klientów oraz stabilizacja ARPU odbiły się pozytywnie na naszym wyniku finansowym. Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest konsekwentna stabilizacja przychodów i wzrost wyniku EBITDA, który obecnie nie znajduje się już pod negatywnym wpływem regulacji roam-like-at-home. Cieszymy się, że wskaźniki finansowe zaczynają odzwierciedlać pozytywne działania, jakie podejmowaliśmy na przestrzeni ostatnich kwartałów - komentuje Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych w T-Mobile Polska.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z wyższymi wpływami i zyskiem. 400 tys. nowych klientów

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Katia
Mają wzrosty bo od roku wciskają internet 10zl do każdego aneksu lub inne tanie abonamenty. Klienci często nawet nie wiedzą że płacą za dwa kontrakty. Przez najbliższy rok jeszcze da się tak robić. Jak przyjdzie czas kolejnego przedłużenia, nastąpi bolesny spadek ilości umów. Naiwni ludzie podpisują umowy, które można mieć 30-60% taniej u operatorów wirtualnych z telefonem za gotówkę.
odpowiedź
User
reparationen_macht_frei
Słaba oferta cenowa, kiepski zasięg i do tego niemiecki proaborcyjny wieloryb w reklamie TV. Nie dziękuję.
odpowiedź
User
nick
Śmieszne jest to, jak operator pokazuje sztywne dane, a niektórzy nie mogąc sie z nimi pogodzić, mówią, że są fałszywe hahhahahah Zapracowali sobie przez ostatni czas na takie wyniki i nie ma co dyskutowacć. Proponują dobre oferty i przyciągają nimi, a jak widać strasi klienci też zostają.
odpowiedź