SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile Polska wyda mniej na reklamę, ale chce być najlepiej znaną siecią

W tym roku budżet reklamowy T-Mobile Polska będzie o minimum kilkanaście procent mniejszy niż w 2012 roku. Sieć chce jednak być na koniec tego roku najlepiej rozpoznawalnym telekomem.

Article

Według Pawła Szarkowskiego, dyrektora departamentu komunikacji rynkowej Polskiej Telefonii Cyfrowej, wydatki reklamowe T-Mobile w ujęciu netto spadną w tym roku „w tempie dwucyfrowym”. Szarkowski ocenia, że zmaleje różnica między budżetami reklamowymi trzech największych operatorów (PTC, Orange i Polkomtela) a wydatkami Play, o czym świadczy już bieżący kwartał. Przypomnijmy, że Play wprowadził niedawno nowe oferty abonamentowe i internetowe, co wspierają reklamy z udziałem gwiazd, m.in. Kuby Wojewódzkiego, Macieja Stuhra, Marcina Prokopa i Małgorzaty Sochy (przeczytaj o tym więcej).

W 2011 roku PTC, do której oprócz T-Mobile należy Heyah, cennikowo wydała na reklamę (bez uwzględnienia internetu) 496 mln zł, 17,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Cennikowy budżet Orange wyniósł 754 mln zł, Polkomtela - 375 mln zł, a Playa - 305 mln zł (zobacz szczegóły).

>>> T-Mobile: jeszcze więcej Magenty, znów bańki w reklamie (wideo)

Obecnie, według badań brand trackingowych z lutego br., 18 proc. Polaków wymienia T-Mobile jako pierwszą w kolejności sieć telekomunikacyjną (tzw. świadomość top-of-mind) wobec 4 proc. w lipcu 2011, miesiąc po wprowadzeniu marki na polski rynek. T-Mobile wypada pod tym względem słabiej od pozostałych czołowych telekomów. Natomiast jej świadomość spontaniczna wynosi obecnie 70 proc., a świadomość wspomagana - 95 proc.

PTC chce, żeby do poprawy tych wskaźników doprowadziła rozpoczęta właśnie wizerunkowa kampania reklamowa T-Mobile. Na koniec br. sieć ma mieć najwyższą wśród telekomów świadomość top-of-mind. T-Mobile ma kojarzyć się z nowoczesnością, aspiracyjnością i prostotą.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska wyda mniej na reklamę, ale chce być najlepiej znaną siecią

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jania
ale faktury korygującej nie wystawiają mimo nienależytego zawyżenia rachunku. Amatorka !
11 8
odpowiedź
User
Kris
TA, to fakt. Najpierw zapłać a potem ci odliczą niby w przyszłości. ...
9 9
odpowiedź
User
RSM
Panie dyrektorze, sieć już jest znana - z kiepskiej i stale się pogarszającej jakości usług, słabych ofert, oraz robienia z klientów idiotów... nie widzę sensu by obraz ten jeszcze powiększać... ;)
12 8
odpowiedź
User
Andrzej
Może i ta sieć będzie najbardziej rozpoznawalna, po wiecznie zawieszającym się i-boa, połączeniach w których osoba dzwoniąca mnie nie słyszy, zrywanych połączeniach i bardzo niskiej jakości usług. Żal mi Ery była fajna siec ale pożarło ją takie wielkie rozpoznawalne różowe.
10 9
odpowiedź
User
Rabbit
Może i tak będzie lepiej, jeśli przyspieszy to wprowadzenie LTE to się im to zdecydowanie opłaci, tym bardziej, że już Polacy wiedzą co to jest LTE także nie trzeba będzie wydać tyle na kampanie uświadamiającą.
9 8
odpowiedź