SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TalentMedia i LifeTube zintegrują technologię i produkcję. Pozostaną osobnymi markami

Sieć partnerska LifeTube, po tym jak 79 proc. jej udziałów przejmie za 9,2 mln zł TalentMedia, dalej będzie działać jako osobna marka. Firmy zapowiadają natomiast integrację swoich działań m.in. w zakresie technologii, produkcji treści oraz PR i marketingu.

Od lewej: Krystian Botko i Paweł Stano Article

We wtorek notowany na warszawskiej giełdzie Mediacap podał, że kontrolowana przez niego spółka TalentMedia za 9,23 mln zł kupuje 79,05 proc. udziałów LT Group, właściciela sieci partnerskiej LifeTube. Poprzednio te udziały należały do Altus TFI, który od jesieni ub.r. przeżywa duże problemy biznesowe.

TalentMedia i LifeTube działają jako agencje współpracujące z youtuberami: pozyskują dla nich zlecenia reklamowe oraz pomagają je realizować, a także produkować i optymalizować treści pod kątem marketingowym.

Według szacunkowych danych w ub.r. TalentMedia zanotował 20,1 mln zł przychodów (100,6 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz ok. 1 mln zł zysku EBITDA. Na koniec grudnia kanały współpracujące z firmą miały łącznie 28,1 mln subskrybentów, o 4,8 proc. więcej niż kwartał wcześniej, natomiast średni miesięczny czas oglądania dostępnych tam treści zmalał w skali trzech miesięcy o 4,2 proc. do 570 mln minut.

Natomiast LT Group w ub.r. osiągnęła 29,8 mln zł przychodu ze sprzedaży i 0,7 mln zł zysku EBITDA, wobec 20,9 mln zł wpływów i 0,79 mln zł zysku netto rok wcześniej. Sieć LifeTube zrzesza ponad 500 kanałów youtube’owych mających łącznie ponad 85 mln subskrypcji i średnio generujących w miesiącu ok. 660 mln wyświetleń zamieszczonych tam materiałów wideo.

TalentMedia i LifeTube razem z 70 proc. udziału w polskim influencer marketingu

- Od dawna widzieliśmy się w roli konsolidatora tego rynku. Inwestycja w LifeTube jest elementem realizacji tej strategii. Integracja dwóch największych podmiotów na rynku influencerskim daje wiele atutów zarówno naszym klientom, naszym twórcom, jak i wszystkim osobom odpowiedzialnym za rozwój branży - komentuje Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu.

Firmy szacują, że cztery inne agencje influncer marketingu obecne w Polsce zanotowały w ub.r. 33,2 proc. przychodów. Tym samym TalentMedia i LifeTube stanowią ok. 70 proc. tego rynku. W ub.r. zrealizowały łącznie 1,2 tys. kampanii dla 430 klientów.

- Od dłuższego czasu współpracowaliśmy z TalentMedia przy wielu projektach, wspólnie realizowaliśmy wiele kampanii i zacieśnialiśmy naszą współpracę. Dzięki takiemu połączeniu na poziomie biznesowym, przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości i specjalizacji obu spółek, będziemy mogli maksymalnie wykorzystać efekt synergii zarówno dla naszych klientów, jak i zrzeszonych twórców - komentuje Paweł Stano, prezes LifeTube’a.

- Ten ruch pozwala wprowadzić spójne i profesjonalne standardy na większości rynku oraz lepiej dopasować się zarówno do potrzeb klientów, jak i twórców. Wszyscy zyskują na tej integracji, to sytuacja win-win-win - zapewnia Jacek Olechowski.

Integracja usług, osobne marki

TalentMedia i LifeTube zamierzają zintegrować swoje działania w wielu obszarach, m.in. rozwoju technologii, produkcji treści, optymalizacji sieci, wymiany know-how, a także PR i marketingu. - Oba podmioty idealnie się uzupełniają, dostrzegamy wiele synergii operacyjnych - mówi Krystian Botko, CEO TalentMedia.

- Klienci LifeTube zyskują unikalny know-how dot. tworzenia kanałów dla marek oraz możliwość wykorzystania w swej strategii platformy technologicznej TalentTube dedykowanej mikroinfluencerom. Z drugiej strony klienci TalentMedia otrzymują lepszą, znacznie szerszą ofertę i dostęp do twórców około 600 kanałów na YouTube, w tym do co drugiego kanału z listy 100 najpopularniejszych w Polsce - wylicza.

Firmy nadal będą natomiast funkcjonowały osobno, z dotychczasowymi markami i kierownictwami. W LifeTube pracuje obecnie 50 osób, a w TalentMedia - 47.

- Bardzo możliwe, że powstanie wspólny zarząd dla obu spółek, natomiast nie są planowane zmiany w bezpośrednim kierownictwie. Będziemy nadal działać jako dwie odrębne marki i dwie odrębne spółki - opisuje Paweł Stano. - Będziemy jednak wspólnie, w poszczególnych zespołach, wypracowywać strategię maksymalnej synergii, korzystnej dla twórców oraz naszych klientów. Zamierzamy zapewnić jeszcze lepszą obsługę i wymienić się know-howem - zaznacza.

Lidija Vukić, managing partner w TalentMedia, uważa, że na partnerstwie firm skorzystają obsługiwani przez nie youtuberzy. - Twórcy zrzeszeni w obu sieciach mogą liczyć na więcej zróżnicowanych współprac, które przełożą się na wzrost ich przychodów, wymianę know-how, wspólne inicjatywy, szkolenia czy eventy. Dzięki połączeniu sił z LifeTube, youtuberzy zyskają jeszcze lepsze i bardziej komfortowe warunki do tworzenia treści - zapowiada.

Mediacap stawia na e-marketing

Dla Mediacapu przejęcie LifeTube’a przez TalentMedia to kolejna inwestycja w marketing internetowy. Dwa lata temu firma za 2,78 mln zł plus maksymalnie 1,5 mln zł premii kupiła (razem ze swoją spółką zależną The Digitals) 51,1 proc. udziałów TalentMedia. W grudniu ub.r. zapłaciła 1,8 mln zł za 28 proc. udziałów agencji marketingu gamingowego Gameset.

Ponadto TalentMedia w połowie ub.r. uruchomił testowo platformę TalentTube do realizacji kampanii content marketingowych z youtuberami. Natomiast Mediacap w ramach swojej struktury Grupa S/F przekształcił spółkę MCP Publica w agencję Booost, zajmującą się performance marketingiem.

Według szacunkowych wyników grupa kapitałowa Mediacap (oprócz wyżej wymienionych spółek należą do niej agencje marketingowe Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i Emlab oraz spółki badawcze IQS, Opinie.pl i Plastream) w ub.r. zanotowała 94,1 mln zł wpływów sprzedażowych (23 proc. więcej niż w 2017 roku) oraz 7 mln zł zysku EBITDA.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TalentMedia i LifeTube zintegrują technologię i produkcję. Pozostaną osobnymi markami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
makler
70% rynku? co na to UOKiK? przecież to jawne monopolizowanie
12 0
odpowiedź
User
Monopoly
Tak powstaje miedzygalaktyczny monopol na rynku vlogów i pranków
7 0
odpowiedź
User
merry
Policzmy. 600 kanałów dały im łącznie 1,7 mln ebitda, czyli wychodzi 236 PLN mają na miesiąc z jednego kanału przed odprowadzeniem podatku. Marża całego biznesu na poziomie 2-3%. Rynek się kurczy i rozdrabnia, a do tego UE chce pogonić youtube z kontynentu.
13 0
odpowiedź
User
merry
Małe zachwianie czy recesja i wszystko na minusie. Cały rynek internetowych celebrytów to balon. Dane opublikowane przez obie sieci tylko to potwierdzaja. Kto potrafi obsłużyć kalkulator ten sam do tego dojdzie
11 0
odpowiedź
User
Krzysiek
Influencerzy to banka. Ile jeszcze bedzie pompowania tego balonu?
5 0
odpowiedź