SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tani sklep stworzył fikcyjną markę luksusowego obuwia, a klienci się nabrali (wideo)

Firma Payless, właściciel taniej marki obuwia w ramach eksperymentu otworzyła luksusowy butik oferujący - kosztujące zwykle kilkadziesiąt dolarów - buty w dużo wyższych cenach. Zaproszeni klienci nie zorientowali się w tym i zapłacili za towar po kilkaset dolarów.

Article

Firma Payless, która oferuje buty w cenie od 20 do 40 dolarów w ramach eksperymentu otworzyła na jeden dzień w Santa Monica luksusowy butik obuwniczy z fikcyjną marką Palessi. Zlokalizowany był w lokalu, w którym wcześniej był butki marki Armani.

Zadbano o odpowiedni wystrój i ekspozycję towarów. Na otwarciu gości witano szampanem, buty pakowano w piękne markowe torby, w evencie uczestniczyły m.in. blogerki modowe i influencerki.

Ceny obuwia oscylowały wokół kilkuset dolarowych kwot – a były to te same buty, które regularnie sprzedaje Payless, opatrzono je jedynie metką Palessi.

Tanie buty poszły po kilkaset dolarów

Goście i klienci wychwalali jakość butów, nie zdając sobie sprawy, że nie są warte tyle pieniędzy i że na co dzień można je kupić nawet kilkadziesiąt razy taniej. Spora część gości dokonała zakupu – najwyższa cena, jaką zapłacono wynosiła 640 dolarów.

Pod koniec eventu zdradzono sekret eksperymentu i zwracano kupującym nadpłacone pieniądze.

Z jednej strony firma Payless chciała zwrócić uwagę na to, że oferowane przez nią buty są wysokiej jakość i do tego mają rozsądną cenę – potwierdzeniem wysokiej jakości miało być to, że są klienci, którzy zapłaciliby za nie wielokrotnie więcej niż są warte.

Z drugiej strony – pokazano, jak na postrzeganie i wizerunek marek może wpłynąć metka towaru oraz lokalizacji sklepu i jego wystrój czy jakość obsługi klienta: marka dzięki odpowiedniemu otoczeniu zaczyna być postrzegana jako bardziej luksusowa.

Payless nie wyklucza, że efekty eksperymentu wykorzysta w swoich przyszłych kampaniach reklamowych.

Nagrania z eventu w formie spotów już teraz emitowane są na antenach m.in. Bravo, Lifetime, TBS, Telemundo oraz w mediach społecznościowych, m.in. na YouTube.

Przy realizacji tego projektu firma Payless współpracowała z agencją DCX Growth Accelerator.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tani sklep stworzył fikcyjną markę luksusowego obuwia, a klienci się nabrali (wideo)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
marketing marek luksusowych ;)
19 8
odpowiedź
User
pin
To w temacie polecam film "Cesky Sen" :)
12 8
odpowiedź
User
m
a to inne marki nie są fikcyjne? ta jest po prostu nowa i jeszcze mało znana....co jak widać niektórym nie przeszkadza :)
12 8
odpowiedź
User
www
Szczerze mówiąc jako udziałowiec chciałbym się dowiedzieć co poszło nie tak skoro klienci tłumnie chcą za ten sam produkt zapłacić znacznie więcej czyli normalnie produkt jest źle wyceniony. Zamiast takiego eksperymentu można było faktycznie wprowadzić nową markę na rynek i zarobić kupę hajsu.
13 10
odpowiedź
User
walter
Ale przecież ubrania, której kupujemy są zazwyczaj produkowane w tych samych fabrykach i nie ważne czy płacimy za podkoszulek 10zl czy 150zl... Nic tu się nie wydarzyło. Czym różnią się produkty "naszych" sieciowek w galeriach od ciuchów z bazaru? No może tym, że te z bazaru nie będą do wywalenia po roku a zapłacimy połowę ceny.
11 11
odpowiedź