SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tauron Sprzedaż wybiera w przetargu firmy do badań marketingowych

Zajmująca się dostawą energii spółka Tauron Sprzedaż prowadzi przetarg na przeprowadzenie badań marketingowych. Może wybrać w nim nawet 6 różnych firm, z którymi zawrze tzw. umowy ramowe. Będzie badać m.in. skuteczność swoich kampanii reklamowych, ich treść, znajomość oferty.

Article

Przetarg podzielono na 6 części, w każdej z nich Tauron planuje wybrać jednego wykonawcę. Część pierwsza dotyczy realizacji badań skuteczności kampanii marketingowych realizowanych przez Tauron. Badanie ma ocenić stopień zapamiętania i zrozumienia przez klientów indywidualnych oraz klientów segmentu małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) realizowanych przez spółkę kampanii marketingowych. Do obowiązków wybranego instytutu będzie należało zbadanie rozpoznawalności marek sprzedawców energii elektrycznej oraz źródeł informacji o ofertach sprzedawców energii elektrycznej. Analizie poddany zostanie również stopień znajomości reklam sprzedawców energii elektrycznej  i miejsc kontaktu z nimi, haseł reklamowych, wizerunku marki Tauron.

W części drugiej przetargu zostanie wybrana firma, która zajmie się oceną reakcji emocjonalnych wywoływanych przez realizowane przez Tauron kampanie marketingowe, które wpływają na zapamiętanie przekazu oraz na działania podejmowane przez odbiorców kampanii, a także weryfikację wpływu kampanii na postrzeganie marki. Do obowiązków wykonawcy będzie należało m.in. zbadanie treści kampanii marketingowych Tauronu, ocena skuteczności spotu reklamowego, reklamy prasowej, reklamy radiowej, reklamy w internecie i innych materiałów reklamowych.

Trzecia część postępowania obejmuje realizację badań znajomości oferty sprzedażowej Tauron Sprzedaż wśród klientów. To badanie ma określić stopień skuteczności działań w zakresie komunikacji marketingowej skierowanych do segmentu klientów „masowych”. Do obowiązków wykonawcy będzie należała m.in. ocena stopnia znajomości produktów i usług przez klientów, zbadanie skali i kierunków zmian stopnia znajomości produktów i usług w czasie oraz dokonanie oceny wizerunku Tauronu wśród klientów.

Wybrany w czwartej części przetargu instytut badawczy zajmie się badaniami produktów i usług spółki wśród klientów. Część piąta przetargu obejmuje realizację badań bieżących, które mają dostarczyć firmie informacji o klientach indywidualnych, instytucjonalnych, konkurentach, kanałach sprzedaży itp. W ostatniej szóstej części postępowania zostanie wyłoniona firma, która zajmie się badaniem potrzeb i satysfakcji klientów rynku biznesowego.

Zlecane przez Tauron Sprzedaż badania mają być realizowane metodą wywiadów telefonicznych CATI, wywiadów osobistych CAPI, analizy źródeł pierwotnych i wtórnych, badań jakościowych FGI i IDI oraz „Eye Tracking”.

Przetarg potrwa do 23 sierpnia br.

Spółka w pierwszych dniach sierpnia rozpoczęła przetarg na kompleksową obsługę reklamową. Agencje, które wezmą w nim udział walczą o budżet w wysokości 3,4 mln zł.

W połowie lipca z kolei Tauron rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową wybierając do współpracy agencje ClickAd Interactive i Effective Media Solution.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tauron Sprzedaż wybiera w przetargu firmy do badań marketingowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl