SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Teads wprowadza na światowy rynek pierwsze, wystandaryzowane rozwiązanie, które mierzy poziom Attention

Rok po uruchomieniu Attention Program, Teads po raz kolejny wzbogaca swoją platformę programatycznego zakupu reklam TAM (Teads Ad Manager) o innowacyjne rozwiązanie – wbudowaną funkcjonalność pomiaru uwagi użytkownika (Attention). Pomiar możliwy jest dzięki zastosowaniu rozwiązania firmy firmę Lumen Research, a integracja z TAM sprawia, że klienci Teads mogą w prosty sposób mierzyć i optymalizować uwagę użytkowników, do których kierują swoje kampanie,  bez dodatkowych kosztów.

Pomiar uwagi użytkowników w Teads Ad Manager

Pomiar uwagi w panelu TAM uruchamia się w bardzo prosty i intuicyjny sposób - jednym kliknięciem w przycisk „Attention”. Prowadzone kampanie są wtedy automatycznie tagowane przez tag Lumen, co umożliwia reklamodawcom dostęp do informacji na temat poziomu uwagi, z jaką przyciągają odbiorców ich reklamy. Dzięki temu reklamodawcy są w stanie precyzyjnie zidentyfikować czynniki wpływające na uwagę oraz dzięki tej wiedzy zoptymalizować swoje kampanie i osiągnąć lepsze wyniki.  Co ważne, pomiar uwagi jest oparty na technologii cookieless, co sprawia, że jest to rozwiązanie bezpieczne i niezależne od nadchodzących zmian w polityce cookies. Od momentu wprowadzenia tej funkcjonalności w TAM zastosowało ją już 20% klientów korzystających z tej platformy mediowej.

Mike Follett, Managing Director, Lumen Research, komentuje: „Dzięki wprowadzeniu pomiaru Attention, Teads Ad Manager stał się najbardziej popularną i łatwą w użyciu platformą tego rodzaju. Klienci korzystający z rozwiązania Teads mają teraz możliwość łatwego sprawdzania pomiaru Attention w swoich kampaniach - za pomocą jednego kliknięcia. Dzięki nowoczesnym modelom pomiaru uwagi od Lumen otrzymują cenne informacje, które wpływają na skuteczność ich działań reklamowych.”

Obsługując ponad 1200 agencji oraz 3349 aktywnych reklamodawców na 74 rynkach oraz dysponując największą bazą danych dotyczących Attention, Teads jest obecnie liderem w zakresie kompleksowych rozwiązań mediowych. Obecnie raportowane są miliardy wyświetleń, a wszystko to jest obsługiwane przez prosty i łatwy w użyciu interfejs Teads Ad Manager. Przekłada się to na bardzo wymierne rezultaty, takie jak niedawna kampania, w której jedna z marek, wykorzystując strategię kreacji zapewniających wysoki poziom uwagi we wszystkich kanałach, uzyskała wzrost sprzedaży aż o 42% w porównaniu do standardowych wyników odwiedzin w sklepach.

Caroline Hugonenc, Senior Vice President, Research & Insights, Teads mówi: „Dzięki wykorzystaniu największej bazy danych, mierzącej czynnik uwagi w kampaniach w czasie rzeczywistym, stworzyliśmy rozwiązanie, które umożliwia naszym klientom łatwy pomiar i optymalizację uwagi w ich kampaniach w TAM. Integracja z bazą Lumen jest tu absolutnie kluczowa – jest ona nie tylko wszechstronna i intuicyjna w użyciu, ale przede wszystkim największa z danymi tego rodzaju. Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia, w które zaangażowanych jest 103 reklamodawców z ponad 200 uruchomionymi kampaniami. A to dopiero początek."


 
Teads Attention Program - dane z pomiaru uwagi w ponad 500 globalnych kampaniach

Kampanie prowadzone w Teads Ads Manager skuteczniejsze nawet o 20%.
Funkcja pomiaru uwagi została wprowadzona dzięki badaniom w ramach Teads Attention Program. W ramach programu, we współpracy z Lumen Research i innymi partnerami, przez ponad rok badano i testowano czynnik uwagi w ponad 500 globalnych kampaniach różnych reklamodawców. Przez ten czas pozyskano dane, które objęły 20 krajów, 120 reklamodawców oraz ponad 2,5 miliarda zmierzonych wyświetleń reklam. Zebrane informacje posłużyły do dalszego rozwoju prac nad czynnikiem uwagi jako nowej, niezwykle obiecującej metryki efektywności kampanii. Partnerzy Teads w dziedzinie pomiaru uwagi, w tym Lumen Research i Adelaide, rozszerzyli wyniki również na ekrany mobilne, desktopowe i CTV.

Badania Teads pozwoliły zidentyfikować cztery wymiary wpływające na przyciągnięcie uwagi użytkownika – jakość mediów, jakość reklamy, trafność i jakość kreacji. Dostarczyły one również istotnych wniosków dotyczących każdego z tych wymiarów, które zostały zmierzone przez Lumen Resaerch i Adelaide.

Analiza wykazała, że wydawcy portali informacyjnych oraz wysokiej jakości treści premium, osiągają lepsze wyniki pod względem wskaźników uwagi. Jak wskazuje wiele źródeł pomiarowych, jakościowe treści Teads generują co najmniej trzykrotnie wyższy poziom uwagi niż Facebook. Ponadto formaty reklamowe premium Teads zapewniają uwagę porównywalną z YouTube, z 15% wyższym docelowym APM (sekundy uwagi na 1000 wyświetleń reklamy) w porównaniu z benchmarkiem Lumen z grudnia 2022 r. Są przy tym lepiej postrzegane i bardziej wydajne.

Ponadto Teads rozszerzył globalnie swoje działania poza kanały cyfrowe, mierząc uwagę na ekranach CTV w ramach kampanii omnichannelowych obejmujących zarówno kanały digital, jak i CTV. Według danych Adelaide w kampaniach omnichannel zanotowano wzrost uwagi o 21% w porównaniu do kampanii digital.

Badania potwierdziły, że istnieje silna zależność między czterema czynnikami, które wpływają na uwagę użytkownika, a rynkowymi wskaźnikami uwagi i wynikami kampanii. Co ważne, związek ten jest niezależny od branży, z której pochodzą partnerzy dostarczający dane pomiarowe. Oznacza to, że maksymalizowanie uwagi użytkownika ma ogromny potencjał wpływu na wzrost świadomości marki.

Dzięki wykorzystaniu nowych metod optymalizacji mediów i tworzenia kreacji reklamowych można zwiększyć poziom uwagi użytkowników nawet o 20% i wydłużyć czas interakcji z reklamą.

Teads, poprzez badania uwagi, rozwija trzy główne obszary kluczowe w dzisiejszym podejściu do efektywności kampanii. Pierwszym z nich jest CTV i zwiększanie poziomu uwagi użytkownika na ekranie telewizyjnym (w Polsce dostępne w najbliższym czasie). Drugim obszarem jest połączenie kontekstu i uwagi jako ważnych elementów pomiaru i planowania w świecie cookieless. Trzecim obszarem są możliwości rozwoju produktów, które zapewniają skuteczne kampanie reklamowe w różnych kanałach komunikacji.

Caroline Hugonenc, Senior Vice President, Research & Insights, Teads mówi: Tym, co wyróżnia Teads Attention Program, jest możliwość testowania, nauki i mierzenia wyników związanych z uwagą w trakcie rzeczywistych kampanii. Widzimy, że nasi klienci, którzy skupiają się na badaniu i optymalizowaniu tego czynnika, już budują przewagę konkurencyjną, podczas gdy branża dopiero ustala standardy pomiaru uwagi. Chcemy dalej wspierać naszych klientów, wprowadzając kolejne innowacje w możliwościach pomiaru oraz w włączaniu czynnika uwagi już na etapie aktywacji i planowania kampanii."

Aby dowiedzieć się więcej, pobierz pełny raport i skontaktuj się z naszym zespołem: sales-pl@teads.com.

  • Więcej informacji:
  • Teads