SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tegoroczne Opole z większą widownią niż rok temu

45. festiwal opolski, który odbył się w miniony weekend, cieszył się sporą popularnością - podczas transmisji Jedynka zdecydowanie była stacją pierwszego wyboru. Tegoroczna edycja imprezy miała także więcej widzów niż zeszłoroczna. Z reklam TVP1 zarobiła prawie 5 mln zł.

Tegoroczne Opole z większą widownią niż rok temu

Opole 2008 emitowane w TVP 1 w dniach od 15 do 17 czerwca br. obejrzało średnio 3,61 mln widzów przy udziałach w rynku wynoszących 33,65 proc. (grupa 4+) i 29,70 proc. (16-49) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.

Największą oglądalność miał w tym roku koncert "Dobre, bo (O)polskie", który w niedzielny wieczór przyciągnął przed telewizory 4,82 mln osób (35,17 proc. udziału). Na drugim miejscu znalazł się piątkowy recital Maryli Rodowicz z widownią rzędu 4,6 mln widzów (33,52 proc. udziału).


Wszyscy 4+
16-49
Program Start Koniec AMR SHR % SHR %
13-06-2008
OPOLE 2008 20:19 20:20 3 777 126 29,17% 22,75%
RECITAL MARYLI RODOWICZ 20:24 21:11 4 597 867 33,52% 27,17%
PREMIERY 21:25 23:08 3 892 417 30,40% 24,92%
KONCERT DEBIUTY 23:35 01:12 1 347 116 28,70% 22,44%
14-06-2008
RECITAL BAJMU 20:18 21:04 4 031 336 33,27% 31,53%
SUPERJEDYNKI 21:15 23:24 4 086 554 31,55% 30,62%
KABARETON 23:36 01:31 2 631 402 48,64% 46,68%
15-06-2008
RECITAL RYSZARDA RYNKOWSKIEGO 20:21 21:05 4 420 512 31,42% 26,72%
DOBRE BO (O)POLSKIE 21:15 23:12 4 818 930 35,17% 28,72%






średnia

3613228 33,65% 29,70%


Festiwal z dnia na dzień gromadził coraz większą publiczność: pierwszy dzień oglądało 3 mln widzów (udział w widowni 30,9 proc.), drugi dzień - 3,5 mln (35,6 proc.), natomiast trzeci - 4,7 mln (34,1 proc.). Każdego dnia w paśmie emisji opolskich koncertów Jedynka była liderem rynku telewizyjnego, zdecydowanie dystansując konkurencję.


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR%

13-06-2008
TVP 1 - Opole 2008 3 032 345 30,90%
TVP 2 1 071 742 10,92%
Polsat 2 036 142 20,75%
TVN 1 550 441 15,80%




14-06-2008
TVP 1 - Opole 2008 3 501 202 35,61%
TVP 2 1 417 697 14,42%
Polsat 1 583 552 16,11%
TVN 1 698 907 17,28%




15-06-2008
TVP 1 - Opole 2008 4 709 790 34,13%
TVP 2 2 022 476 14,65%
Polsat 2 823 813 20,46%
TVN 1 651 948 11,97%


Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznego festiwalu wyniosły 4,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Opole 2008 przyciągnęło przed telewizory głównie kobiety, a także widzów w wieku powyżej 35 roku życia. Większość z nich pochodzi z małych miasteczek lub dużych miast i posiada wykształcenie średnie i wyższe.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 77 37,18%

Kobiety 121 62,82%
Wiek 4- 9 27 1,67%

10- 15 41 3,11%

16 - 19 47 2,94%

20 - 24 36 3,20%

25 - 29 56 4,74%

30 - 34 99 7,78%

35 - 39 105 7,03%

40 - 44 120 7,85%

45 - 49 124 9,55%

50 - 54 129 10,62%

55 - 59 189 13,57%

60+ 152 27,95%
Wlk.miasta Wieś 94 36,16%

< 50 tys. 106 25,23%

50-100 tys. 104 9,35%

100-200 tys. 94 7,50%

> 200 tys. 104 21,76%
Zawód Top management 103 8,56%

Pracownicy szczebla średniego 114 15,37%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 99 19,35%

Emeryci 154 39,75%

Inne 52 16,97%
Wykształcenie Podstawowe 103 45,37%

Średnie 114 34,35%

Wyższe 130 15,51%

Inne 35 4,78%


W tym roku festiwal opolski cieszył się większą popularnością niż rok temu, gdy oglądało go średnio 3,44 mln widzów. Miał wtedy jednak nieco wyższy udział w rynku - 35,94 proc. w grupie 4+ i 33,29 proc. w 16-49.



Wszyscy 4+
16-49
Opole 2007 Start Koniec AMR SHR % SHR %
15-06-2007
PREMIERY 20:23 21:28 3 466 268 28,97% 27,12%
KONCERT JUBILEUSZOWY LADY PANK 21:38 22:16 4 100 167 33,34% 34,22%
KONCERT DEBIUTY 22:31 23:58 2 406 614 29,75% 26,53%
WIELKI FINAL LAUREACI KONKURSOW 00:13 00:50 1 228 073 29,29% 27,68%
16-06-2007 20:20 21:12 4 535 590 36,24% 34,37%
SUPERJEDYNKI 21:23 22:12 4 312 452 31,51% 29,25%

22:23 23:32 4 623 108 41,39% 39,78%
I TO BY BYLO NA TYLE... - KABARETON 23:53 00:57 2 604 009 38,60% 33,54%

01:05 01:59 1 666 105 49,20% 41,32%
17-06-2007 02:00 02:31 1 044 134 55,69% 46,47%
NIEBO Z MOICH STRON 21:20 22:18 5 783 835 40,17% 37,20%

22:32 23:30 4 396 201 39,52% 34,91%
średnia

3 444 049 35,94% 33,29%
  • Więcej informacji:
  • Opole
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tegoroczne Opole z większą widownią niż rok temu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl