SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Tele Tydzień” najchętniej czytany, “GW” przed “Faktem”

“Tele Tydzień” jest najchętniej czytanym tygodnikiem, wśród dzienników “Gazeta Wyborcza” wyprzedza “Fakt” - wynika z badania PBC General. Szczegóły w naszym raporcie.

“Tele Tydzień” najchętniej czytany, “GW” przed “Faktem”

W okresie od sierpnia 2010 roku do stycznia br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora). Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,84 proc. minimalnie wyprzedzając tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,72 proc. respondentów. Dalej plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,45 proc.) oraz “Super Express” (6,06 proc.) - wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa.
 

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza13,84%
Fakt13,72%
Metro (dziennik bezpłatny)6,45%
Super Express6,06%
Rzeczpospolita4,10%
Przegląd Sportowy3,54%
Dziennik Gazeta Prawna2,99%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,25%
Gazeta Podatkowa0,74%
Sport0,71%
Puls Biznesu0,27%
Parkiet Gazeta Giełdy0,19%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce
– sięga po niego aż 34,07 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 19,08 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 8,77 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników. 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,07%
Życie na Gorąco19,08%
Chwila dla Ciebie14,98%
Angora11,60%
Newsweek8,77%
Gala8,18%
Auto Świat7,24%
To i Owo7,20%
Polityka6,97%
Wprost6,72%
Twoje Imperium5,91%
Na Żywo5,33%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,30%
Teleprogramy4,12%
Gość Niedzielny4,05%
Takie jest Życie3,80%
Przekrój3,40%
Super TV3,36%
Rewia3,31%
Motor3,08%
Świat i Ludzie2,38%
Tele Max1,85%
Imperium TV1,76%
Forum1,46%
Bella Relaks1,40%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,15%
Tygodnik Siedlecki0,67%
Przewodnik Katolicki0,63%
Tygodnik Ostrołęcki0,62%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,58%
Jarmark0,56%
Panorama Leszczyńska0,50%
City (tygodnik bezpłatny)0,49%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,47%
Waseet (tygodnik bezpłatny)0,37%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,24%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,11%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny)0,05%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,33 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,88 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 15,47 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,33%
Pani Domu15,88%
Tina15,47%
Viva10,69%
Z Życia Wzięte9,48%
Party Życie Gwiazd6,56%
Komputer Świat6,39%
Tele Świat5,81%
Świat Seriali3,90%
Bravo3,88%
Show Magazyn o Gwiazdach3,81%
Sukcesy i Porażki3,21%
Bravo Sport2,66%
Bravo Girl1,74%
TV 141,23%
Monitor Księgowego0,52%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,79 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska)  wynikiem 11,16 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,17 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl12,79%
Claudia11,16%
Cztery Kąty9,17%
Focus8,90%
Poradnik Domowy8,82%
Kobieta i Życie7,90%
Murator7,87%
Świat Kobiety7,07%
Olivia7,00%
Dobre Rady6,77%
Mój Piękny Ogród6,14%
National Geographic6,08%
Avanti5,88%
Auto Moto5,08%
Działkowiec5,05%
Glamour4,50%
CKM4,46%
Mamo To Ja4,43%
Ładny Dom4,18%
Pani4,12%
Przyślij Przepis!3,84%
Joy3,54%
Moje Mieszkanie3,41%
CD Action3,40%
Cosmopolitan3,39%
Dom & Wnętrze3,26%
PC Format3,24%
M jak mieszkanie3,17%
Samo Zdrowie3,16%
Moje Gotowanie3,01%
Playboy2,92%
Zdrowie2,80%
Moda na Zdrowie2,68%
Auto Motor i Sport2,66%
Uroda2,60%
Elle2,56%
Zwierciadło2,49%
Logo2,34%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,26%
Dobre Wnętrze2,25%
Twoje Dziecko2,20%
Naj Magazyn2,17%
Dziewczyna2,13%
Kwietnik2,09%
Kuchnia2,08%
Magazyn Futbol2,05%
Dziecko2,05%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,03%
Auto Świat Poradnik1,92%
Popcorn1,88%
Chip1,87%
Focus Historia1,82%
Mój Piękny Dom1,82%
Vita1,81%
Twój Maluszek1,71%
Film1,68%
Świat Motocykli1,66%
Charaktery1,66%
Burda1,64%
Men's Health1,59%
TopGear1,57%
Wróżka1,57%
Majster1,56%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,55%
National. Geographic. Traveler1,45%
Forbes1,41%
Reader's Digest1,37%
Twist1,31%
Zbuduj Dom1,27%
Na ścieżkach życia1,18%
M jak Mama1,15%
Tak Mieszkam1,12%
InStyle1,10%
21. wiek0,93%
Sól i Pieprz0,91%
Shape0,90%
Przepis na Ogród0,89%
Sukces0,86%
Voyage0,79%
Podróże0,76%
Weranda0,72%
Hot Moda & Shopping0,70%
Play0,54%
Fun Club0,53%
Architektura-Murator0,47%
Żagle0,45%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,44%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,38 proc. respondentów.

Miesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,38%
Auto Świat 4x42,09%
Komputer Świat Gry2,00%
Komputer Świat Ekspert1,75%
Rodzice1,73%
Elle Decoration0,64%
Style i Charaktery0,54%
Weranda Country0,33%
Polska Wita0,22%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2010 roku do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (sierpień: wrzesień 2010; próba 16 106), “7 Dni” (listopad 2010: styczeń 2011; próba 16 255), “Teraz Opole” (sierpień : grudzień 2010; próba 4091), “Film” (sierpień: grudzień 2010; próba 4091), “Naj Magazyn (sierpień: wrzesień 2010; próba 16 106), “Tak Mieszkam” (styczeń 2011; próba 20 181),

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Tele Tydzień” najchętniej czytany, “GW” przed “Faktem”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
Fakt? Ten pudelek na papierze? Dajcie spokój...
odpowiedź
User
smyk
to chyba badania na zlecenie AGORA
odpowiedź
User
kicia
Gala jest bardzo nudna. Ktoś to jeszcze czyta?
odpowiedź