SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Przyjaciółka” nowym liderem wśród dwutygodników

W okresie od marca do sierpnia 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce był „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Article

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od marca do sierpnia 2014 roku sięgało 25,56 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,45 pkt. proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 16,12 proc. respondentów (spadek o 1,74 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 12,67 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,50 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,84 proc. pytanych, co oznacza spadek o 1,15 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,59 proc. czytelników, czyli o 1,31 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,27 proc. do 6,01 proc.

Tygodniki 15-75

marzec 2014 : sierpień 2014

marzec 2013 : sierpień 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

25,56%

27,01%

Życie na Gorąco

16,12%

17,86%

Chwila dla Ciebie

12,67%

14,50%

Angora

10,84%

11,99%

Newsweek

7,59%

8,90%

Auto Świat

6,22%

7,17%

Wprost

6,01%

6,27%

Twoje Imperium

4,98%

5,16%

To & Owo

4,76%

4,74%

Polityka

4,64%

5,47%

Na Żywo

4,50%

4,91%

Gość Niedzielny

4,30%

4,02%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,21%

3,67%

Rewia

2,89%

3,23%

Motor

2,80%

2,93%

Świat & Ludzie

2,32%

2,63%

Teleprogramy

2,09%

2,44%

Super TV

2,08%

2,20%

Tele Max

1,87%

1,45%

W Sieci

1,41%

1,14%

Teraz

1,40%

1,23%

Tygodnik Siedlecki

0,67%

0,70%

MM Moje Miasto

0,58%

0,37%

Tygodnik Ostrołęcki

0,52%

0,75%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,51%

0,51%

Teraz Opole

0,05%

0,03%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej tylko jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska”,  miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „ Angora” - odnotowały niższe wyniki.

Tygodniki 16-59

marzec 2014 : sierpień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

25,19%

Życie na Gorąco

14,61%

Chwila dla Ciebie

11,79%

Angora

10,74%

Newsweek

8,20%

Auto Świat

7,17%

Wprost

6,08%

Twoje Imperium

4,43%

To & Owo

4,78%

Polityka

4,25%

Na Żywo

4,25%

Gość Niedzielny

3,51%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,00%

Rewia

2,42%

Motor

2,98%

Świat & Ludzie

1,94%

Teleprogramy

2,15%

Super TV

2,09%

Tele Max

1,85%

W Sieci

1,32%

Teraz

1,37%

Tygodnik Siedlecki

0,63%

MM Moje Miasto

0,64%

Tygodnik Ostrołęcki

0,55%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,51%

Teraz Opole

0,04%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,16 proc. respondentów, czyli o 0,11 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był drugi.

Z kolei na drugie miejsce z pierwszego spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,23 proc. do 11,93 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,12 pkt. proc. i wyniosło 10,49 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,80 proc. respondentów (w dół o 1,97 pkt. proc.).

Dwutygodniki 15-75

marzec 2014 : sierpień 2014

marzec 2013 : sierpień 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

13,16%

13,05%

Pani Domu

11,93%

14,23%

Tina

10,49%

12,61%

Naj

9,80%

11,77%

Viva

9,34%

9,94%

Gala

8,56%

9,96%

Z Życia Wzięte

6,84%

7,95%

Party Życie Gwiazd

6,82%

7,61%

Tele Świat

4,80%

5,32%

Show

4,39%

5,19%

Takie jest Życie

3,97%

4,31%

Świat Seriali

3,25%

3,30%

Sukcesy i Porażki

2,88%

3,14%

Bravo

2,27%

2,60%

Bravo Sport

2,17%

2,02%

Flesz Gwiazdy & Styl

1,88%

2,26%

Super TV

1,73%

-

Relaks

1,65%

1,77%

TV14

1,33%

1,36%

Grazia

1,25%

1,79%

Tele Max

1,04%

-

Forum

0,81%

1,25%

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Dwutygodniki 16-59

marzec 2014 : sierpień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

11,94%

Pani Domu

11,26%

Tina

10,04%

Naj

9,69%

Viva

10,07%

Gala

9,25%

Z Życia Wzięte

6,38%

Party Życie Gwiazd

7,54%

Tele Świat

4,90%

Show

4,95%

Takie jest Życie

3,72%

Świat Seriali

3,36%

Sukcesy i Porażki

2,78%

Bravo

2,17%

Bravo Sport

2,25%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,16%

Super TV

1,69%

Relaks

1,41%

TV14

1,23%

Grazia

1,41%

Tele Max

0,91%

Forum

0,78%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2013 do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków i w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 665 przypadków).
Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od maja do sierpnia 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „Super TV” i „Tele Max”, a w okresie od marca do kwietnia 2014 roku - dwutygodniki „Super TV” i „Tele Max”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Przyjaciółka” nowym liderem wśród dwutygodników

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl