SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska będzie walczyć z „Gazetą Polską Codziennie” w sądzie

Telewizja Polska zamierza wytoczyć proces „Gazecie Polskiej Codziennie” za artykuł, w którym dziennik podał budżet planowanego w TVP1 programu Tomasza Sekielskiego, bo - zdaniem TVP - zawiera on nieprawdę. Jaka jest prawda? Tego TVP nie podaje.

Telewizja Polska będzie walczyć z „Gazetą Polską Codziennie” w sądzie

- W związku z artykułem pt. „Skandal. Rozrzutność w mediach publicznych. TVP wyda 3.5 mln zł na Sekielskiego” opublikowanym w czwartek, 2 sierpnia 2012 r. przez dziennik „Gazeta Polska Codziennie” informujemy, że Telewizja Polska występuje przeciwko GPC na drogę postępowania sądowego - napisała TVP w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl  - Artykuł red. Anity Gargas zawiera informacje nieprawdziwe oraz sformułowania, które godzą w dobre imię TVP - wyjaśnia Telewizja Polska.

W tekście podano, że władze Telewizji Polskiej podpisały już umowę na realizację 45 odcinków, programu Tomasza Sekielskiego (ma wejść na antenę dopiero w styczniu 2013 roku), a kwota kontraktu opiewa na 3,5 mln zł. (więcej na ten temat). „Gazeta Polska Codziennie” jako źródło informacji podała działający w TVP związek zawodowy Wizja”, który - jak czytamy w tekście - „otrzymał oficjalne potwierdzenie z grona kierownictwa firmy, że umowa z Sekielskim jest już podpisana i opiewa na 3,5 mln zł”.

Joanna Stempień- Rogalińska, rzecznik prasowa TVP, informuje Wirtualnemedia.pl, że nikt z zarządu spółki oficjalnie z „Wizją” na ten temat nie rozmawiał. Marcin Jeliński, rzecznik prasowy „Wizji”, tłumaczy nam jednak, że przez kierownictwo rozumie też szefów anten, agencji czy kierowników redakcji, ale nie ujawnia osoby, która przekazała te informacje związkowi. Dziś Jeliński ma spotkać się w tej sprawie z prezesem TVP Juliuszem Braunem.

Stempień-Rogalińska nie podaje, które z informacji zawartych w tekście Anity Gargas są - zdaniem TVP - nieprawdziwe, zasłaniając się tajemnicą handlową i strategią sądową TVP. - To wygląda na próbę zastraszenia nas. Jeśli TVP ma konkretne argumenty, to powinna je podać - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej Codziennie”, który od nas dowiedział się, że Telewizja Polska planuje pozew sądowy. - Świadczy to o upadku autorytetu Telewizji Polskiej. Jeśli TVP mając taką oglądalność, tyle kanałów, obawia się „Gazety Polskiej Codziennie” to jest to kuriozalne. Widać TVP uważa, że nasze wpływy są większe. My też sądzimy, że jesteśmy bardzo opiniotwórczy - dodaje.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska będzie walczyć z „Gazetą Polską Codziennie” w sądzie

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Korespondent z Zamku Wildstein
Ulala, "Plebanii" cdn.
odpowiedź
User
TVPlebania
Raczej "Plebania kontratakuje".
odpowiedź
User
w sądzie?...
... lepiej na wizji. pojedynek na miny prez. Braun vs. red. Sakiewicz. to byłby hit jesiennej ramówki...
odpowiedź
User
TR74
Julek Klaun ośmiesza telewizję. Halo, czy ktoś kieruje tym okrętem, niech zajmą się poprawą jakości TVP bo ta spadła na łeb na szyję, a oni idiotyczne pozwy piszą z których nic nie wyniknie, bo strony nawet nie próbowały polubownie załatwić sprawy, po co od razu proces, żeby się sędzia pośmiał z durni?
odpowiedź
User
lolek
no to idziemy do sklepu po Gazete Polska aby ja wspierac
odpowiedź